کد خبر: ۲۸۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۲۷

بازداشت مفتی سنگین وزن داعشی که مسئول اعدام روحانیان بود+عکس

روز گذشته نیروهای امنیتی عراق مفتی سنگین وزن داعش را دستگیر کردند که این تصویر در فضای مجازی در حال وایرال شدن است.
از روز گذشته که خبرگزاری السومریه نیوز، خبر دستگیری مفتی داعش را منتشر کرده است، تصویر او بازتاب بسیاری در شبکه های اجتماعی در میان کاربران عراقی داشته است.

این خبرگزاری عراقی گزارش داد:  گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ هنگ "سوات" وابسته به فرماندهی پلیس نینوا توانست نزار علی بشیر النعمة را که مسؤول امنیتی داعش بوده، بازداشت کند.

طی این بیانیه آمده است، بشر النعمه بردار مفتی داعش به نام "شفاء النعمه" است که روز پنج‌شنبه بازداشت شد. به همراه برادر مفتی داعش گوشی‌های موبایل و سه سیم کارت که متعلق به مفتی داعش بوده کشف و ضبط شده است.

شفاء النعمه مسؤول امور شرعی و مفتی داعش و یکی از نیروهای صف اول این گروه تروریستی معروف به ابو عبدالباری است. این فرد به عنوان امام جماعت و خطیب در تعدادی از مساجد شهر فعالیت می‌کرد و به ایراد خطبه‌هایی تحریک‌آمیز علیه نیروهای امنیتی می‌پرداخت.

این گروه رسانه‌ای تاکید کرد: او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با این گروه ترغیب می‌کرد و تفکر تکفیری افراطی را در جریان تسلط داعش بر شهر موصل بسط و گسترش می‌داد.

طبق بیانیه گروه اطلاع‌رسانی عراق، دو فرزند بشر النعمه یکی مسؤول گردان تک‌تیراندازان خارجی و دیگری به عنوان نیروی امنیتی در جریان تسلط داعش بر موصل فعالیت می‌کردند.

در این بیانیه آمده است: برادر مفتی داعش در حالی که مخفیانه به منزلی که به منزل مفتی داعش در منطقه (محله المنصور) معروف بوده،‌ رفته بود که بازداشت شد.

همچنین وب سایت خبری المسله عراق نیز در اینباره گزارش داد: «ابو عبدالباری» مفتی سنگین وزن و بسیار چاق داعش پس از دستگیری در موصل با یک دستگاه وانت به بازداشتگاه منتقل شد.


وی نقش عمده‌ای در صدور حکم اعدام بسیاری از ساکنان و گلوله باران مسجد حضرت یونس (ع) موصل داشته است.

عبدالباری یکی از رهبران ردیف اول گروه تروریستی داعش به حساب می‌آید و مسئول صدور فتوای اعدام شماری از روحانیان و دانشگاهیان موصل بود که حاضر نشدند با گروه تروریستی داعش بیعت کنند.
وی به عنوان مفتی از مروجان ایدئولوژی منحرف داعش به شما می‌رود و با سخنان تحریک آمیز از مشوقان اعضای این گروه تروریستی برای انجام جنایت‌های غیرانسانی بود.

تصاویری که از زمان دستگیری عبدالباری منتشر شده نشان می دهد وی به علت چاقی مفرط و وزن غیرطبیعی قادر به حرکت نیست.

ماموران به ناچار از یک دستگاه وانت برای انتقال او به بازداشتگاه استفاده کردند.

داعش بین ژوئن 2014 تا ژوئیه 2017 کنترل موصل مرکز استان نینوای عراق را به دست گرفت.

منبع:خبرآنلاین