کد خبر: ۲۸۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۶

واکنش‌ نمایندگان مجلس به خطبه‌های رهبر انقلاب در نماز جمعه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه بر ضرورت حضور مردم در انتخابات تاکید کردند.
مقام معظم رهبری روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی، فرمودند: ده‌ها میلیون ایرانی، باطن و معنویات خود را در این حادثه عظیم نشان دادند و ثابت کردند ملت از هر حزب، جناح و مجموعه و از هر قوم و منطقه جغرافیایی، با وحدتی مثال زدنی، طرفدار «انقلاب، حاکمیت اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم و نه گفتن به همه مطامع دولتهای استکباری» هستند.

ایشان افزودند: ملت ایران بار دیگر در ابعادی بی نظیر نشان داد شجاعانه از خط مجاهدت دفاع می کند، اهل تسلیم نیست و به نمادهای مقاومت عشق می ورزد و کسانی که سعی می کنند تصویر دیگری از این ملت در داخل و خارج تبلیغ و ترسیم کنند، با صدق و صفا با ملت رفتار نمی کنند.

همچنین رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم که در ۲ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود؛ گفتند: در زمینه انتخابات ان‌شاءالله نکاتی هست که بعداً بیان خواهم کرد اما نکته مهم این است که انتخابات از مهمترین عوامل اقتدار کشور است و کشور را بیمه و دشمن را مأیوس خواهد کرد. تلاش دشمنان برای بی انگیزه کردن مردم از حضور در انتخابات است، باید همه مراقب باشیم که مبادا دشمن این خواسته را محقق و انتخابات را کمرنگ و بی رونق کند. در همین راستا برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیانات رهبر انقلاب واکنش نشان دادند. 

بهترین مقابله با دشمن در ایام انتخابات صورت می‌گیرد

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین، با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: تجربه نشان داده راهی جز مقاومت وجود ندارد، البته راه مذاکره هم بسته نشده ولی ما پیش از این مسیر مذاکره را طی کردیم اما طرف مقابل ما پایبند مذاکره نبود و ما برهم زننده مذاکره بودیم.

بر اساس گزارش ایسنا، وی افزود: در ادامه راه شرطی که ایران گذاشته بهترین شرط است، چه تضمینی است که ما مذاکرات را ادامه بدهیم و آنها همه چیز را به هم نریزند؟ آنها باید اول صداقت خود را ثابت کنند و به تعهداتشان عمل کنند نه اینکه هر روز تحریم‌ها را تشدید کنند و بعد بگویند ما آماده مذاکره هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا ادامه داد: آنها از سویی فاجعه عظیم شهادت سردار سلیمانی را به وجود می‌آورند و از سوی دیگر می گویند آماده مذاکره هستیم، دشمنی آمریکایی‌ها دشمنی کینه‌ای است، ما با دشمنی روبرو هستیم که حکومت جمهوری اسلامی را قبول ندارد و به دنبال براندازی آن است چرا که تاثیر جمهوری اسلامی را در کشورهای منطقه می بیند و از آن عصبانی است. بهترین راه مقابله با دشمن در ایام انتخابات است زیرا همه آنها به دنبال این هستند که این پیام را بدهند که مردم ما به نظام خوش‌بین نیستند در حالیکه مردم نظام و حاکمیت را دوست دارند.

مردم با حضور در انتخابات نماد وحدت ملی و مقاومت را به نمایش گذارند

سید حسین نقوی حسینی، هم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: تجربه ۴۰ ساله گذشته جمهوری اسلامی ثابت کرد که مسیر مقاومت، ایستادگی و تلاش برای استقلال واقعی و قوی شدن و تقویت قوا تنها راه پیش‌روی ما است. تجربه ثابت کرده که باید مقابل قدرت‌های سلطه‌گر و کشورهای متجاوز که به هیچ تعهد، توافق و مذاکره‌ای پایبند نیستند، ایستادگی کرد.

بر اساس آنچه ایسنا نوشته است، وی ادامه داد: اگر با مقاومت و تقویت کشور حرکت کنیم قطعا دشمنان و قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری عقب‌نشینی می‌کنند این همان تاکید مقام معظم رهبری است که همه را دعوت به مقاومت و ایستادگی همه‌جانبه کردند، لذا ضروری است همه جریانات و گروه‌ها و شخصیت‌ها با وحدت و یکپارچگی کامل برای ایستادگی و مقاومت تلاش کنند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور و مشارکت سیاسی پای صندوق‌های رأی جلوه آشکار نماد مقاومت است. مردم باید با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نماد وحدت ملی، مقاومت و قوی شدن را به نمایش بگذارند. ان‌شاءالله در روز دوم اسفندماه این موضوع به دنیا نشان داده خواهد شد.

 وحدت و همدلی یکی از مولفه‌های اصلی ایستادگی در برابر استکبار است

همچنین سید ابوالفضل موسوی بیوکی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمازگزاران تهرانی در روز گذشته گفت: سخنان مقام معظم رهبری بسیار روشن و واضح بود. مقام معظم رهبری در این سال‌ها همواره تاکید داشتند که باید در عرصه‌ها و ابعاد مختلف قوی شویم تا بتوانیم در برابر استکبار جهانی بایستیم. شعارهایی که در چندین سال گذشته نیز انتخاب کردند تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تقویت بعد اقتصادی کشور دارد.

بنابر گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اصلی ایستادگی در برابر استکبار جهانی قوی شدن است. مقام معظم رهبری با سخنان روز گذشته خود جو درون کشور را آرام کرده و تاکید داشتند تا هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای تقویت کشور در ابعاد مختلف تلاش کنند. از سوی دیگر مقام معظم رهبری به عدم مذاکره و تسلیم در برابر آمریکا تاکید داشتند و به این موضوع اشاره کردند که اگر مذاکره‌ای نیز در میان باشد، باید از بعد قدرت عمل شود.

موسوی بیوکی در ادامه با تاکید بر فراهم شدن زمینه‌ی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بیان کرد: اتحاد و وحدت امروز در داخل کشور از هر چیزی ضروری‌تر است. احزاب و تمام بخش‌های موثر در انتخابات باید وحدت را سرلوحه خود قرار داده و با همدلی کار را جلو ببرند. بنده به دوستانی که رد صلاحیت نیز شدند پیشنهاد می‌کنم که امروز بهترین راهکار برای کشور وحدت است و اکنون با سکوت نیز این وحدت حفظ می‌شود.

معدل اتفاقات مثبت و منفی سال جاری در انتخابات روشن می‌شود

اسدالله قره‌خانی، نماینده مردم علی آباد کتول هم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمازگزاران تهرانی در روز گذشته بیان کرد: در روز گذشته ما شاهد حضور گسترده و مثال‌زدنی مردم در نماز جمعه تهران بودیم. مقام معظم رهبری نیز سخنان ارزشمندی را پیرامون اتفاق‌هایی که در دو هفته گذشته روی داده بود مطرح کردند و در سرتاسر کشور نمازگزاران حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام کرده و مخالفت با ساختارشکنان و هجمه‌های رسانه‌های معاند که به دنبال موج‌سواری بر اتفاقات روی داده بودند پرداختند.

بنابر گزارش ایسنا، قره‌خانی ادامه داد: از دیگر مباحثی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند بحث انتخابات بود. در چند هفته گذشته ما شاهد حضور حماسی مردم در تشییع جنازه سردار رشید اسلام و قدردانی زحمات او و همچنین حمله افتخارآمیز به پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها بودیم. اما مباحثی نظیر حادثه سقوط هواپیما و آنچه در آبان‌ رخ داد و برخی از حرکات ساختارشکنانه که نباید رخ می‌داد اما انجام می‌شد کام مردم را تلخ کرد، اما اکنون دنیا نظاره‌گر است و معدل اتفاقات مثبت و منفی سال جاری در انتخابات خود را نشان خواهد داد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخابات مردم آگاهانه پای صندوق‌های رای آمده و نماینده خود را مطابق حق قانونی تعیین می‌کنند. از هر حرکتی که منجر شود تا نشاط مردم در مشارکت انتخابات کاهش یابد و حضور گسترده مردم را تحت تاثیر قرار دهد باید پرهیز شود.

وی در پایان اظهار کرد: نباید با انجام برخی از اقدامات مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند. مردم باید پای صندوق‌های رای آمده و نمایندگان خود را انتخاب کنند. شورای نگهبان، رسانه‌های جمعی، وزارت کشور و تمام دستگاه‌های اجرایی و مراجع اجتماعی باید پای کار آمده تا زمینه‌ی حضور مردم را فراهم کنند. ان‌شاءالله با حضور گسترده مردم کسانی که به دنبال تضعیف انقلاب و نظام اسلامی هستند ناامید خواهند شد.

منبع:خبرآنلاین