کد خبر: ۲۸۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

هشدار درباره کلاهبرداری افراد سودجو با ترفند کمک مالی به سیل‌زدگان

صداوسیما نوشت: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در پوشش کمک‌های مالی به سیل زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هشدار داد.

سرهنگ " رامین پاشایی " معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: افراد سودجو در پوشش کمک‌های مالی به سیل زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با ایجاد صفحه‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به سیل زدگان استان‌های سیستان وبلوچستان و هرمزگان، فقط از طریق ارگان‌های ذی صلاح اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان ضمن دسترسی غیر مجاز به حساب کاربران، نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

سرهنگ پاشایی اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، پیوند ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در میان بگذارند.