تماشای آنلاین در فیلم گردی: مستند باشگاه شهرت با موضوع جولان سلبریتی ها
محمد حسن یادگاری فیلم سازی که از ابتدا در «جشنواره عمار» بوده در مورد مستند تازه اش به نام «باشگاه شهرت» به مسئله سلبریتی پرداخته است.بدلیل اهمیت پیدا کردن نقش سلبریتی ها در جامعه مستند باشگاه شهرت سعی میکند به این موضوع بپردازد.
تحصیلات «محمد حسن یادگاری» در زمینه ی ارتباطات است، از این رو وی در مستند باشگاه شهرت سعی
کرده است تا از زاویه مطالعات فرهنگی به قضیه سلبریتی ها نگاهی داشته باشد، تا
مشخص شود که چه قواعد و ملزوماتی دارد.
شهرت بر جهان ما اثر می گذارد و آدم ها مدام از خود می پرسند چرا مثل ستاره ها
نمی توانند معروف باشند. همیشه افراد عاشق آدم های مشهور می شوند و سخنان آنها را
قبول می کنند. مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن سلبریتی ها از
جمله: الیزابت تیلور، چارلی چاپلین، مرلین مونرو، جرج بست، دیوید بکهام و افرادی
که در زمینه ی ثروت و قدرت سرآمد هستند مانند دونالد ترامپ... در زمان های مختلف
را بررسی می کند و تاثیرهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هر سلبریتی را
در دوره های مختلف بر روی جامعه بررسی می کند.
سلبریتی به چه معناست؟
«سلبریتی» بودن به هیچ عنوان یک شغل ویژه نیست و سلبریتیها هرگز برای اینکه
سلبریتی هستند، کار خاصی انجام نمیدهند. در واقع سلبریتی که در لغت به معنای
ستاره و فرد مشهور است، دارای شخصیت و چهرهای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم است
که مربوط به حوزه فعالیت خودش میشود.
«درمرحله ی تولید به دلیل هزینه ها و حواشی که می توانست درست کند، ترجیح دادم
که این مفاهیم را روی نمونه های خارجی هالیوودی پیاده کنم که چهره های معتبر و
جهانی هستند و از طرفی هم حاشیه های کمتری
دارد و راحت تر می توانیم قصه خودمان را در این قالب بگوییم.»