کد خبر: ۲۸۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹

تحلیل وزیر دفاع از سخنان مهم رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه/ قدرت دفاعی بسترساز قدرت همه جانبه است

باشگاه خبرنگاران نوشت: وزیر دفاع گفت: قدرت دفاعی، بستر ساز قدرت و دفاع اطمینان بخش در همه زمینه‌ها است و در واقع پیشرفت سایر مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی را به وجود می آورد.

مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع،  معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی هوایی ارتش، جانشین و معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و جمعی از مسئولین  ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به فرمایشات تاریخی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در خطبه های اخیر نماز جمعه تهران گفت: معظم له در فرازهایی از فرمایشات خود با تأکید بر  مقوله «قوی  ماندن و قوی شدن»  آن را را رمز عبور از چالش‌ها و مشکلات دانستند که این نشان از اهمیت قدرت در همه زمینه‌های ملی  بویژه  قدرت نظامی و دفاعی است.

او افزود: برای قوی شدن باید تمام مولفه‌های قدرت از جمله قدرت  اقتصادی، فرهنگی، علمی، دفاعی و نظامی را فراهم ساخت و در واقع قدرت دفاعی است که توان مقاومت و  ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان را فراهم کرده و قادر خواهیم بود از منافع ملی دفاع کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی اضافه کرد: قدرت دفاعی، بستر ساز قدرت و دفاع اطمینان بخش در همه زمینه‌ها است و در واقع پیشرفت سایر مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی را به وجود می آورد.

وزیر دفاع تأکید کرد: دشمن تمام کید خود را برای از بین بردن استقلال  جمهوری اسلامی ایران به کار برده است و بنابراین اساس،  جمهوری اسلامی ایران یا باید از حق استقلال خود بگذرد  و یا اینکه برای حفظ استقلال خود در تمامی مولفه‌های قدرت ساز  پیشرفت کند.

او دفاع راهبردی در همه سطوح را یکی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع عنوان کرد و افزود: سرمایه انسانی راهبردی و تسلیحات راهبردی دو وجه تکمیل کننده دفاع راهبردی قلمداد می‌شوند.

وزیر دفاع با اشاره به تاریخ دشمنی آمریکا علیه ملت بزرگ ایران اسلامی خاطرنشان ساخت: توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی، ایجاد بحران‌های اجتماعی، تحریم‌ها و تروریست سازی در منطقه و در نهایت ترور سردار سپاه اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی در راستای تضعیف جمهوری  اسلامی و در نهایت شکست ایران در جبهه نظامی است؛ چرا که آنها اگر ذره‌ای احساس برتری نظامی نسبت به جمهوری اسلامی داشتند به هیچ وجه سایر روش‌ها  و شیوه‌های براندازی را علیه ملت بزرگ ایران به کار نمی‌گرفتند.

امیر سرتیپ حاتمی هدف نظام سلطه از تولید و استقرار گروه‌های تروریستی در منطقه را نابودی اسلام و به تبع آن جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: بحمدالله به برکت جانفشانی و ایثار رزمندگان محور مقاومت و فرماندهی مقتدرانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توطئه آنها با شکست مواجه شد.

وزیر دفاع تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که براساس قدرت و اقتدار درونی هرگونه تهدیدی در هر سطحی را پاسخ خواهد داد و بر اساس تدبیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا مبنی بر قوی شدن،  این راهبرد را به عنوان یک تکلیف بر خود واجب می‌دانیم.

 امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به  دستاوردهای چشمگیری در حوزه هوایی دست یافتیم گفت: جت جنگنده کوثر، جت آموزش پیشرفته یاسین و موتور ملی اوج از شاخص ترین اقداماتی بود که در دوران مسئولیت  امیر سرتیپ بنی طرفی مدیر عامل سابق سازمان صنایع هوایی رونمایی و به بهره برداری رسید.

وزیر دفاع ضمن تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه مدیر عامل سابق سازمان صنایع هوایی خطاب به امیر سرتیپ دوم خواجه فر مدیر عامل جدید سازمان هوایی،  ارتقای بهره وری، افزایش کیفیت محصولات، کاهش فاصله ایده تا محصول، تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها، پایش نیروی انسانی و بهره گیری از نیروهای نخبه نیروهای مسلح در عرصه هوایی و زمانبدی دقیق انجام پروژه‌های در دست اجرا را خواستار شد.

امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر کاهش قیمت تمام شده تسلیحات دفاعی گفت:  شما به عنوان شریک مجاهدت نیروهای مسلح  در سنگر طراحی، ساخت و تولید تسلیحات با کیفیت، باید نهایت دقت خود را به کار بندید تا دقیقا نیازمندی آنها در حوزه رزم را برطرف کنید.

وزیر دفاع با تأکید ویژه بر تعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خاطرنشان ساخت: نوع تعامل با دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی باید به نحوی باشد که آنها به نحو  مطلوب از مشارکت خود در امر تولید دستاوردهای دفاعی بهره مند شوند.

او با تأکید بر پایش، نگهداشت و رشد سرمایه‌های  انسانی در مجموعه‌های دفاعی تأکید کرد: موضوع عنصر انسانی یک مقوله پایه‌ای و اساسی برای پیشرفت در هر زمینه‌ای است و تمامی پیشرفت‌ها در بستر  یک نیروی کارآمد، خلاق، مؤمن، متعهد و با نشاط تحقق می‌یابد که این موضوع در سازمان صنایع هوایی با اهتمام بیشتری باید دنبال شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تقدیر از تلاش‌های امیرسرتیپ بنی طرفی  طی یک دهه تلاش در صنعت هوایی وزارت دفاع در  حکمی امیر سرتیپ دوم  افشین خواجه فرد را به عنوان مدیر عامل جدید سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع منصوب کرد.

گفتنی است امیر سرتیپ بنی طرفی مدیر عامل سابق سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به عنوان مشاور وزیر دفاع در حوزه صنعت هوایی منصوب شد.

نیروهای مسلح از هیچ تلاشی برای کمک به مناطق سیل‌زده فروگذار نخواهند کرد

امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره در جهت صیانت از حریم کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکردند گفت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح علاوه برتأمین امنیت کشور و مردم، در حوادث رخ داده و بحران‌های اجتماعی نیز با حضور خود و گسیل امکانات به مناطق آسیب دیده در کنار مردم بوده اند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در همین راستا با اشاره به اقدامات معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع گفت: برابر نیاز سنجی‌های دقیق و کارشناسانه، این معاونت با اعزام نیروهای فنی و مهندسی و اعزام ماشین آلات سبک و سنگین راهسازی به کمک سیل زدگان شتافت.

او افزود: معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع بر اساس آسیب شناسی‌های انجام شده و هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران منطقه بلافاصله ماشین آلات سنگین وزارت دفاع از جمله لودر، گریدر، بیل مکانیکی و کمپرسی را جهت انجام عملیات عمرانی از قبیل باز کردن مسیرهای مسدود، ساخت مسیرهای جایگزین و همچنین ساخت پل به مناطق سیل‌زده اعزام کرد.

سرتیپ شعبانیان خاطرنشان ساخت: امداد به ماشین‌های عبوری، تعمیر خط شاه لوله آب اصلی سه روستا و همچنین آبرسانی به روستاهای آسیب دیده از جمله اقدامات این معاونت در راستای کمک به هموطنان بود.

او تصریح کرد: معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع همچنین با اعزام نیروهای متخصص تعمیراتی خود در جهت تعمیر ماشین آلات راهسازی و سواری اقدامات لازم را به عمل آورد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه تا کنون هزاران بسته حبوبات و اقلام معیشتی و خوراکی به آسیب دیدگان تحویل شده است گفت: سازمان «اتکا» با بسیج امکانات و ظرفیت‌های استانی خود بلافاصله با اهداء این بسته‌های معیشتی به یاری مردم سیل زده شتافت.

شعبانیان با اشاره به تهیه ۶ نقشه ماهواره‌ای توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: این سازمان با بکار گیری فناوری سنجش از دور و پایش تصاویر راداری و اپتیک، روند تغییرات آب و هوا را در قالب نقشه‌های کاربردی در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه جهت تسریع در روند امداد رسانی هر چه بهتر قرار داد.

شعبانیان با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح جهت تقویت مالی کلیه مراکز درمانی استان‌های درگیر سیل و تسریع در خدمت رسانی، تمامی مطالبات مراکز درمانی را به صورت یکجا پرداخت کرد افزود:در مرحله اول و تا کنون میلیاردها تومان از مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده و در صورت پذیرش و رسیدگی به اسناد درمانی، پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در این استان‌ها بصورت خارج از نوبت انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تأکید کرد: نیروهای مسلح تا برقراری آرامش و فراهم شدن آسایش کامل مردم آسیب دیده در کنار آن‌ها خواهند ماند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

گفتنی است کمک‌های نقدی و غیر نقدی کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز پس از جمع آوری برای مردم آسیب دیده ناشی از سیل ارسال خواهد شد.