کد خبر: ۲۸۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۷۳

تصاویر هولناک از مرگ تدریجی شیرهای گرسنه در باغ وحش!

در یک باغ وحش در خارطوم پایتخت سودان شیرهای نگهداری می شود که به دلیل بی توجهی به شدت ضعیف و بیمار شده و در حال مرگ هستند.

 این شیرها در باغ وحش القریشی شهر خارطوم نگهداری می شوند که از شدت گرسنگی بیمار شده و دو سوم وزن بدن خود را از دست داده اند.

شیرهای در قفس هفته هاست که غذا و دارویی نخورده اند و مردم نیز خواستار انتقال آنها به مراکز پزشکی هستند.

عثمان صالح یک شهروند سودانی کمپینی راه اندازی کرده تا توجه مقامات مسئول را به وضعیت وخیم شیرهای گرسنه و بیمار جلب کند. او می گوید وقتی این شیرها را در باغ وحش دیدم لرزیدم... استخوان های آنها از پوست بیرون زده است.

وی افزود: من از افراد علاقمند و مؤسسات می خواهم که به آنها کمک کنند.

مسئولان باغ وحش می گویند که وضعیت شیرها طی چند هفته گذشته رو به وخامت گذاشته است و تقریبا دو سوم وزن بدن خود را از دست داده اند.

عصام الدین الحجار مدیر باغ وحش گفت: این باغ وحش توسط شهرداری خارطوم اداره می شود اما بخشی از هزینه های آن توسط بخش خصوصی تامین می شود.

وی افزود: مواد غذایی شیرها همیشه در دسترس نیست و ما اغلب اوقات با پول خود خرید می کنیم.

یکی دیگر از مقامات باغ وحش گفته که وضعیت شیرها بر سلامت دیگر حیوانات نیز تاثیر گذاشته است. او گفته که شیرها به شدت بیمار هستند و اینگونه به نظر می رسد که دچار سوءتغذیه هستند.

از تعداد شیرهای در قفس این باغ وحش آماری در دسترس نیست. برخی رسانه ها تعداد آنها را پنج قلاده عنوان کرده اند. روز گذشته نیز یکی از شیرها جان باخته است.

جمعیت شیرهای آفریقایی بین سالهای 1993 تا 2014 چهل و سه درصد کاهش یافته است و امروزه تنها 20 هزار شیر آفریقایی وجود دارد.

سودان چند سال است که درگیر بحران اقتصادی و افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود ارز خارجی است.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)