کد خبر: ۲۸۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۸

احمدی نژاد لیدر جریان سوم انتخابات مجلس می شود یا قالیباف؟

ایسنا نوشت:دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات گفت: برای مشارکت حداکثری و تشکیل یک مجلس کارآمد و قوی لازم است که اجازه دهند انتخابات رقابتی برگزار شود.

علی صوفی، در ارتباط با پیش‌بینی شرایط انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: امکان بروز و ظهور جریان سوم در انتخابات پیش‌ رو را خیلی ضعیف می‌دانم. دو گروه تشکیل شده حول آقایان قالیباف و احمدی‌نژاد قابلیت تجهیز رای برای خودشان را ندارند.

وی ادامه داد: محبوبیت و مقبولیت این دو و افراد پیرامون‌شان در بین اصولگرایان پایین است؛ بنابراین به نظر من آنها جریان سوم نخواهند شد.

این فعال سیاسی با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو گفت: رد صلاحیت ها بر مشارکت مردم تاثیر می‌گذارد و نتیجه انتخابات را به نفع اصولگرایان که دغدغه رد صلاحیت ندارد، تمام می‌کند.

وی افزود: الان اصولگرایان لیست انتخاباتی خود را هم بسته‌اند؛ چرا که هر جا رقیبی داشتند  با رد صلاحیت شدن‌شان دیگر تک‌تاز هستند.

این عضو شورای‌ عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده تکلیف حدود ۱۵۸ حوزه انتخابیه تا الان مشخص شده و به نفع اصولگرایان است. رد صلاحیت همانند ابزاری در ترکیب مجلس آینده نقش ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: برای مشارکت حداکثری و تشکیل یک مجلس کارآمد و قوی لازم است که اجازه دهند انتخابات رقابتی برگزار شود.

صوفی در پایان چنین گفت: به نظرم فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته می‌تواند مبنایی برای تجدید نظر شورای نگهبان باشد. ایشان هشدار دادند که دشمن می خواهد انتخابات کم رونق باشد.