کد خبر: ۲۸۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۷۷

واعظی: اگر پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند، تصمیمات سخت‌تری می‌گیریم؛ از جمله اینکه ممکن است از برجام خارج شویم

رئیس دفتر رئیس جمهوری با استناد به نامه اردیبهشت ماه روحانی به سران کشورهای اروپایی و موارد مطرح شده در آن ،تصریح کرد: تصمیم گیری درباره واکنش به مساله ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل از اختیارت دولت است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مواضع ایران در شرایطی که پرونده کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود، اظهار کرد: در دولت راجع به این موضوع بحثی که منجر به مصوبه شود نداشتیم؛ چراکه این موضوع از اختیارات دولت است و قاعدتا جزو مباحثی است که باید جای دیگری درباره آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: در اردیبهشت ماه آقای رئیس جمهوری نامه ای به سران کشورهای 1+4 نوشتند و در آن اعلام کردند که ما علاقمندیم در برجام بمانیم و به تعهدات خود عمل کنیم مشروط بر اینکه آنها هم در صورتی که می‌خواهند برجام را حفظ کنند به تعهدات خود پایبند باشند. مطرح شده بود که ممکن است برخی پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند که در آن نامه آقای روحانی اعلام کردند اگر این اتفاق بیفتد تصمیمات سخت تری را اتخاذ خواهیم کرد از جمله اینکه از برجام خارج شویم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: ما به آنچه آقای روحانی در نامه خود به روسای جمهور کشور های دیگر اعلام کردند، متعهد هستیم. اگر آنها بخوانند از این مسیر خارج شوند، ما هم مسیرهای دیگری را دنبال خواهیم کرد.