کد خبر: ۲۸۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۸

پیام مهم شمخانی به مرجعیت، دولت و ملت عراق در پی تظاهرات میلیونی در بغداد: رویکرد مردم منطقه نسبت به آمریکا را نمی‌توان با شوهای تبلیغاتی کتمان کرد/ مردم عراق پرچمدار اخراج آمریکا از منطقه هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: رویکرد واقعی مردم منطقه نسبت به آمریکا در تشییع میلیونی پیکر رهبران مقاومت و مراسم‌ بزرگداشت کم‌سابقه در کشورهای مختلف بروز و ظهور یافت و این واقعیت رو به گسترش را نمی‌توان با شوهای تبلیغاتی و فضاسازی‌های رسانه‌ای کتمان کرد.
 به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی خطاب به مرجعیت عالی، دولت، مجلس و ملت عراق؛ ضمن پاسداشت برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریکا و حمایت از استقلال و حاکمیت ملی عراق، این اقدام را نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری مردم پر افتخار عراق در مسیر اخراج آمریکا از منطقه عنوان کرد. 

وی ترور ناجوانمردانه سرداران پر آوازه جبهه مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را خطای راهبردی ترامپ و تیم شرور حاکم بر کاخ سفید برشمرد و اظهار داشت: شمارش معکوس اخراج امریکا از منطقه از بامداد جمعه ۱۳ دی ماه آغاز شده و پژواک ناقوس افول اقتدار پوشالی واشنگتن هر روز با طنین بلندتری به گوش می‌رسد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تظاهرات میلیونی مردم عراق نشان داد که تهدید آمریکا مبنی بر تحریم این کشور در صورت اجرای قانون اخراج نظامیان واشنگتن، ابزار پوسیده‌ای است که نمی‌تواند اراده دولت‌ها و ملت‌هایی که به دنبال حفظ استقلال و حاکمیت ملی خود هستند را تحت تاثیر قرار دهد. 

شمخانی تظاهرات میلیونی مردم آزاده و سلطه‌ستیز عراق را آغاز نهضتی فراگیر که ملت‌های زخم خورده از تجاوز آمریکا آن را ادامه خواهند داد، دانست و تصریح کرد: رویکرد واقعی مردم منطقه نسبت به آمریکا در تشییع میلیونی پیکر رهبران مقاومت و مراسم‌های بزرگداشت کم‌سابقه در کشورهای مختلف بروز و ظهور یافت و این واقعیت رو به گسترش را نمی‌توان با شوهای تبلیغاتی و فضاسازی‌های رسانه‌ای کتمان کرد. 

وی افزود: آمریکا باید از این پس خود را آماده کند که هر روز جلوه‌ای از تجلی قدرت مردم منطقه را به سان تازیانه‌ای بر پیکر زبون و خوار استکبار خویش مشاهده و لمس کند. 

مردم عراق امروز جمعه با برپایی تظاهرات میلیونی در خیابان‌های بغداد، خواستار خروج نظامی آمریکا از عراق شدند. 

تظاهرکنندگان عراقی در شعارهایشان ضمن اعلام انزجار از آمریکا، با فریاد «آمریکا از کشور ما بیرون برو»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» خشم و نفرت خود را به اشغالگران نشان دادند.