کد خبر: ۲۸۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۴

باهنر: سردار سلیمانی با یک تفاهم داستان را در منطقه تغییر می‌داد/ حادثه سقوط هواپیما با تدبیر رهبری مدیریت شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: راهپیمایی های عراق و لبنان را دیدید و حضور میلیونی مردم که در ادامه تصمیم پارلمان عراق بود و باید آمریکا از این کشور خارج شود.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز(شنبه) در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (ص) اظهار داشت: امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس یازدهم باشیم. ماه گذشته ماه پر حادثه ای بود. ما شاهد شهادت مظلومانه سردار سلیمانی بودیم. هر چند غم این مصیب زیاد بود ولی باید گفت سردار سلیمانی به آرزوی خود رسید و قسمت این بود که به دستور شقی ترین انسان‌ها به شهادت رسید.

عضو مجمع تشخیص گفت: رییس جمهور شقی آمریکا بلافاصله مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفت و مشخص شد که به ایشان به غلط تحلیلی داده بودند که در ایران و عراق و به طور کلی منطقه با شهادت حاج قاسم شیرینی پخش خواهد شد.

باهنر افزود: رهبری تعبیری فرمودند که شهادت حاج قاسم نشان دهنده زنده بودن انقلاب است و این دشمنان انقلاب هستند که رفتنی هستند. اگر دشمنان نروند، باید خون آلود منطقه را ترک کنند. عظمتی که تشییع پیکر حاج قاسم آفرید بی نظیر بود و حتی می توانم بگویم که تشییع حضرت امام هر چند پرشور بود، ولی فقط در تهران منحصر بود ولی برای حاج قاسم همه استان ها گلایه کردند که چرا به استان آنها این افتخار داده نشد.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: ناجا گزارش داده بود که ۲۴ ساعت قبل از تشییع حاج قاسم حدود یکصد هزار خودرو وارد تهران شده بود. حاج قاسم دیپلمات برجسته ای بود و سیاست خارجی منطقه را دنبال می کرد. با یک تفاهم، گفت و شنود داستان را در منطقه تغییر می داد. همه این عزت را حاج قاسم از اخلاص خود گرفته بود. حاج قاسم از آن جمله افرادی بود که جمله همه عالم محضر خداوند است را مخلصانه پذیرفته بود و بنده مخلص خداوند بود. حاج قاسم یک مکتب و فرهنگ بود و باید ستاد یا بنیادی برای تبیین این مکتب تاسیس شود. حاج قاسم را به عنوان یک مکتب هم برای نسل حاضر و هم نسل بعدی باید بازتعریف کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: حاج قاسم هیچ ترسی نداشت. وقتی نماز می خواند رنگش تغییر می کرد و ضربان قلبش بالا می رفت. باید ابعاد مکتب فکری حاج قاسم را از ابعاد مختلف بررسی کرد و به جامعه شناساند. حاج قاسم سرباز اسلام، نظام و رهبری بود و غصه ای که رهبری از غم این مصیبت خوردند، کم نبود. البته شهادت حاج قاسم خون تازه ای برای نظام بود.

وی اظهار داشت: در ادامه ما حادثه تلخ کرمان را داشتیم که هر چند کرمان ظرفیت این میزان افراد را نداشت، ولی با چاشنی بی تدبیری همراه بود. حادثه هوایپمای اوکراینی هم داغ بدی بود و با تدبیر رهبری و حضورشان در نماز جمعه این مسئله مدیریت شد.

باهنر بیان کرد: در کل باید بگویم که کم ترین تقاص آمریکا خروج این کشور از منطقه است و اگر نروند، مردم آنها را بیرون خواهند کرد. شما راهپیمایی های عراق و لبنان را دیدید و حضور میلیونی مردم که در ادامه تصمیم پارلمان عراق بود و باید آمریکا از این کشور خارج شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ساختار انتخابات اشکالات اساسی دارد و برخی مسایل تقصیر شورای نگهبان نیست و لازم است در این سازوکار تغییرات اساسی صورت بگیرد، گفت: باید یکسری سرداران (افراد پر توان) مدیریت در مجلس قرار بگیرند تا کشور به پیشرفت رسیده و مجلس نیز در راس امور باشد. در ساختار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ما سلسله مراتب مشخص برای پیشرفت وجود ندارد و این اشکال است که در کشور کادر سازی صورت نپذیرفته است. امیدواریم مجلس یازدهم در تراز انقلاب باشد و یکسری از مشکلات اساسی کشور را حل کند.

منبع:مهر