کد خبر: ۲۸۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۵

رئیس سازمان اورژانس: در مناطق سیل‌زده کمبود دارو نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق سیل‌زده وجود ندارد و در حال آموزش مردم هستیم.

پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور  با اشاره به آخرین اقدامات اورژانس در مناطق سیل زده اظهار کرد: تیم پزشکی و فوریت‌های اورژانس اقدامات خوبی در مناطق سیل‌زده انجام داده‌اند و نسبت به تمامی مناطق به خصوص روستاهای آسیب دیده با دسترسی سخت احاطه کامل دارند.

او ادامه داد: یکی از اقدامات مهم اورژانس در مناطق سیل‌زده انجام کارهای مراقبتی و پیشگیرانه است و اینگونه اقدامات با هدف جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های واگیر در این مناطق انجام می‌گیرد. خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر بروز بیماری واگیر در مناطق آسیب دیده وجود ندارد.

آموزش مردم مناطق سیل زده توسط پرسنل اورژانس
رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: در حال حاضر در تمام درمانگاه‌ها، خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت پزشک مستقر شده است تا مراقبت بیشتری از مردم به خصوص گروه‌های پر خطر انجام شود.

کولیوند بیان کرد: یکی از اقدامات پرسنل اورژانس کشور آموزش‌های چهره به چهره به مردم مناطق سیلابی است تا بهداشت فردی و عمومی به وسیله ساکنان این مناطق بهتر از گذشته رعایت شود.

او گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق آسیب دیده وجود ندارد و مردم بیشتر به آب آشامیدنی و اقلامی مانند پتو نیازمند هستند.

رئیس سازمان  اورژانس  کشور بیان کرد: تمام مسیرهای تردد در مناطق سیل‌زده باز است و برای رفت و آمد هیچ گونه نیازی به قایق و دیگر وسایل نیست.