کد خبر: ۲۸۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۴

بغداد: از برادران فلسطینی در دفاع از حقوق مشروع آنها حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه عراق بر حمایت این کشور از مردم فلسطین و دفاع آنان از حقوق مشروعشان تأکید کرد.
«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای به طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» واکنش نشان داد.

الصحاف با انتشار بیانیه‌ای گفت که «عراق بر حمایت از برادران فلسطینی خود در دفاع از حقوق مشروع آنان، تأکید دارد».

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، وی تأکید کرد که «حقوق قانونی مردم فلسطین، شامل حق بازگشت و تشکیل کشوری به پایتختی قدس است».

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد که قدس شریف و مسجد الاقصی همچنان در اشغال صهیونیست‌ها قرار دارد و «عرب‌ها و مسلمانان باید در تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف و بازپس‌گیری تمامی اراضی اشغالی سوریه و لبنان» در کنار مردم فلسطین باشند.

وی موضع عراق در قبال فلسطین را «ثابت و اصولی» دانست و تصریح کرد: «از همه کشورهای عربی و اسلامی خواستیم که از حقوق ملت فلسطین دفاع کنیم».

الصحاف مسئله فلسطین را یک مسئله بسیار مهم توصیف کرد که فقط مربوط به این کشور نیست و به همین دلیل بغداد بر دفاع از تمامی اراضی چپاول شده کشورهای عربی تأکید دارد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق ۲۴ تیر ماه گذشته میزبان «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

پس از این دیدار، عبدالمهدی تأکید کرد که «موضع عراق در حمایت از آرمان فلسطین، ثابت است».

نخست وزیر عراق با تأکید بر اینکه بغداد مخالف هر گونه طرح شهر‌ک‌سازی در منطقه است، تصریح کرد: «با معامله قرن با افتخار مقابله شد و کسی که خواستار اجرای آن بود، در امکان تحقق آن، شک دارد».

معامله قرن، نام طرح صلح ادعایی آمریکا است؛ طرحی که به پیشنهاد واشنگتن و تل‌آویو و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.