کد خبر: ۲۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۹

نوبخت: به کوری چشم آمریکا این کشور تسلیم نخواهد شد/ پیروزی نهایی از آن انقلاب اسلامی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت که آمریکا و همدستانش در تلاش هستند با اعمال تحریم‌های اقتصادی، ایران را به زانو درآورند اما به کوری چشم آن‌ها این کشور به رهبری مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم تسلیم نخواهد شد.
محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن گرگان اظهار داشت: آمریکا با محاصره اقتصادی به دنبال آن است تا نارضایتی را در مردم بیشتر کرده و جنگ داخلی را در کشور به راه بیندازد.

وی اضافه کرد: تحریم ظالمانه آمریکا علیه ایران حتی از برنامه نفت در برابر غذا سخت تر است و این کشور آن قدر نسبت به ملت ایران کینه در دل دارد که شخصیت بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی را نیز ترور می کند.

نوبخت ادامه داد: آمریکا به دنبال این است با ممانعت برای فروش نفت ایران، موجب ایجاد اخلال در فعالیت های عمرانی و عمرانی و تجهیز نیروهای مسلح شود اما با برنامه ریزی انجام شده همه این فعالیت ها بدون وقفه در کشور در حال انجام است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: دشمنان گواهی می دهند که ایران در حال حاضر جزو ۱۸ اقتصاد دنیا است و صندوق بین المللی پول هم تایید کرده که امسال با وجود تحریم های آمریکا، ایران از رکود اقتصادی خارج خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: این موفقیت در شرایط تحریم ظالمانه آمریکا به خاطر رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است که موجب شده ملت ایران در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

نوبخت به پیشرفت علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از لحاظ علمی ایران به رتبه اول منطقه و پانزدهم دنیا رسیده و موفقیت های علمی زیادی هم در هوا فضا و انرژی اتمی دست یافته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۱ سال از عمر پر برکت خود انسانی همچون حاج قاسم سلیمانی را پرورش داده که با ترور او قلوب همه مسلمانان دنیا برای او می سوزد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که چرا دشمن مدام در حال تلاش برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است گفت: آمریکا ذخایر نفت زیادی دارد و چشم طمع دوختن این کشور به نفت ایران بهانه ای بیش نیست و هدف نهایی آن ها چیره شدن در منطقه است.


منبع:ایرنا