کد خبر: ۲۸۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۵

ریانووستی: راهپیمایی‌های گسترده در سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد

خبرگزاری «نووستی» روسیه نوشته است: در شرایط تنش فزاینده در روابط ایران و آمریکا، میلیون‌ها نفر از مردم ایران در راهپیمایی بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای این کشور شرکت کرده‌اند.
خبرگزاری «نووستی»، در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که منجر به سقوط حکومت سلطنتی و تأسیس جمهوری اسلامی در این کشور شد، مراسم راهپیمایی گسترده سالانه در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

جشن‌های مربوط به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 در ایران برگزار می شود که از اول ماه فوریه (12 بهمن ماه): تاریخ بازگشت امام خمینی (ره) رهبر نهضت اسلامی و ضدسلطنتی، بعد از سالها تبعید آغاز شده و به مدت 10 روز تا تاریخ 11 فوریه (22 بهمن ماه): روزی که فرماندهی ارتش ایران اعلام بی طرفی کرد، ادامه دارد. این جشن‌ها «دهه فجر» نامیده می شوند.

راهپیمایی گسترده مردم ایران که از صبح امروز سه شنبه آغاز شده، در بیش از پنج هزار شهر این کشور برگزار شد و در شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و تبریز، با حضور میلیونی مردم همراه بود.  

در تهران، به طور مرسوم برای چنین رویدادهایی، شرکت کنندگان خیابان‌های مرکزی شهر، از جمله "خیابان انقلاب" به سمت "میدان آزادی" را پر می‌کنند. "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران و دیگر مقامات این کشور نیز در این مراسم شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری نووستی نوشته است تنش در روابط ایران و آمریکا، در اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی (2020) با ترور ژنرال "قاسم سلیمانی" یکی از فرماندهان بلندپایه نظامی ایرانی توسط آمریکا در جریان یک عملیات نظامی در بغداد و حمله تلافی جویانه موشکی تهران به پایگاه نظامیان آمریکایی در خاک عراق، به اوج خود رسید.

منبع:تسنیم