کد خبر: ۲۸۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۰۹

جای خالی وزیران احمدی نژاد در لیست اصولگرایان تهران/ آقاتهرانی و مصباحی مقدم هم حذف شدند

لیست اصولگرایان تهران منتشر شد و محمد باقر قالیباف در صدر لیست قرار گرفت. مهمترین وجه این لیست، تعداد حذفی‌های جبهه پایداری، اصولگرایان میانه رو و وزیران احمدی نژاد بود.
لیست اصولگرایان منتشر شد. لیست اولیه ۹۰ نفره اصولگرایان و لیست ۶۰ نفره جبهه پایداری، ۲۴ گزینه مشترک داشت، اما حالا که لیست ۳۰ نفره منتشر شده است، تنها ۱۳ گزینه مشترک وجود دارد و چه بسا این افراد در فهرست نهایی جبهه پایداری قرار نگیرند اما فعلا نامزد‌های شاخص را می‌توان در چهار دسته تقسیم کرد.

گروه اول: اعضای مشترک با جبهه پایداری که در فهرست نهایی حضور دارند که ۱۳ نفر هستند. حضور این افراد در مجلس آینده تضمین شده است. مگر اینکه جبهه پایداری در فهرست خود نام آن‌ها را حذف کند که البته بعید به نظر می‌رسد. الیاس نادران، سیدمحمود نبویان، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی ابراهیمی، جلیل بشارتی، مجتبی ثابتی، علی جعفری، سمیه رفیعی، سیدمحسن دهنوی، عاطفه خادمی، علی شمسی پور، احمد نادری، سعید کرمی در این دسته قرار می‌گیرند.

دسته دوم: افراد غیر مشترک با جبهه پایداری که در فهرست نهایی حضور دارند که ۱۷ نفر هستند. رقابت اصلی برای این افراد خواهد بود که با اعضای جبهه پایداری باید رقابت کنند. با توجه به عدم استقبال مردم از انتخابات، این افراد شانس بالایی برای حضور در مجلس دارند.

به گزارش رویداد۲۴ محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی آقامیرسلیم، محسن پیرهادی، عبدالحسین روح الامینی، کیومرث هاشمی، زهره الهیان، فاطمه رهبر، فاطمه قاسم‌پور، سوده نجفی، عزت‌الله اکبری، سیدرضا تقوی، سیدمحمد آقامیری، سیدعلی یزدی‌خواه، امیرابراهیم رسولی، جواد نیکی ملکی، مالک شریعتی، مجتبی رضاخواه در این دسته قرار می‌گیرند.

دسته سوم: افراد حذف شده که در ائتلاف اولیه با جبهه پایداری حضور داشتند. این افراد تا لحظه آخر تلاش داشتند که لیست مشترک داده شود اما حالا باید دست به دامن جبهه پایداری شوند تا از لیست جا نمانند. مرتضی آقا تهرانی، فاطمه آلیا، رضا تقی‌پور، بیژن نوباوه وطن، وحید یامین‌پور، زهرا ابوالحسنی، سیدمیعاد صالحی، محمدحسن قدیری ابیانه، محمدحسین رجبی، مصطفی زمانیان، احمد سلطانی شیخ اعلایی، سیدعلی قریشی، مقداد همتی در این فهرست قرار گرفته‌اند.

دسته چهارم: هم افراد شاخص حذف شده که در لیست جبهه پایداری هم نیستند. این افراد در هیچ فهرست شاخصی نیستند و شکست آن‌ها قطعی است. گفته شده لیست سومی به نام ائتلاف مردم از طرف مدیران احمدی نژاد در راه است، اما بعید است برای همه این افراد در آن فهرست جا باشد!

حمید رسایی، غلامرضا مصباحی مقدم، محمد عباسی، غلامرضا خواجه سروی، اقبال شاکری، الهام امین زاده، مسعود زریبافان، سیدمهدی هاشمی، حسین مظفر، مجتبی رحماندوست، الهه راستگو، لاله افتخاری، سعید آجورلو، مجتبی توانگر، فرشاد مهدی پور، ضرغام صادقی، محمدسعید احدیان، سیدامیر سیاح، سیداحمدرضا دستغیب نیز در این دسته قرار می‌گیرند.