کد خبر: ۲۸۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۶

وضعیت گیلان بحرانی است/ آب و برق برخی مناطق قطع است/ مسئولان دست به کار شوند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به قطعی آب و برق و مسدود بودن راه‌های روستایی گفت: علی رغم این که بارش برف از قبل پیش بینی شده بود متاسفانه آمادگی لازم برای بازگشایی راه‌ها وجود نداشته است.

اسدالله عباسی با اشاره به شرایط حوزه انتخابیه خود گفت‌: در بخش‌های زیادی از مناطق ما آب و برق قطع است، راه‌های فرعی روستاهای املش، رانکوه، رحیم‌آباد، کلاچای و رودسر بازگشایی نشده، امکانات لجستیک بسیار کم است و این راه‌ها برف روبی نشده که باعث شده مردم با مشکلات زیادی مواجه شوند.

او افزود: البته مشکل سوخت و پخت نان در نانوایی‌ها با پیگیری‌های فرماندارن برخی مناطق مرتفع شده و در حال حاضر برخی نانوایی‌ها به پخت نان مشغول هستند، اما همچنان از بخش خصوصی برای بازگشایی راه‌های فرعی کمک می‌خواهیم تا رفت و آمد در جریان باشد. برخی از مردم مریض دارند و این در حالی است که راه مناطق روستایی کماکان مسدود است.

عباسی با انتقاد از نبود امداد رسانی فراگیر، در این مناطق یادآور شد: البته امداد رسانی در حد محدود انجام شده، ولی آنچه نیاز است این است که راه‌ها باز شود شبکه برق متصل شود. متاسفانه از لاهیجان و لنگرود به این سمت برق بخش زیادی از مناطق ما به خاطر تخریب شبکه‌های فرسوده، قطع شده و به تبع آن آب هم قطع شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «تاکنون گزارشی از تلفات انسانی در این منطقه دریافت نشده» تصریح کرد: ما از نظر لجستیک و بازگشایی راه‌های روستایی و اتصال شبکه برق دچار مشکل هستیم. البته از قبل پیش بینی شده بود که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش برف و یخبندان را داریم و این انتظار وجود داشت که آمادگی لازم به وجود می‌آمد البته برخی از اتفاقات مثل مشکل شکستن دکل‌ها و قطع برق ناگزیر است.

اما در خصوص برف روبی و بازگشایی جاده‌ها، استفاده از ماشین آلات سنگین خصوصا در مناطقی که تهدید برف سنگین داشتند از جمله آمادگی‌هایی بود که باید ایجاد می‌شد.

عباسی، با بیان اینکه «از وزارت‌خانه‌های راه و نیرو درخواست کمک شده» اضافه کرد: در حال حاضر تلاش‌هایی برای بازگشایی راه‌ها و برقراری روشنایی در حال انجام است، اما به دلیل این که از شب گذشته یخبندان اتفاق افتاده کار سخت‌تر شده.

ما از مسئولین استانی و کشوری انتظار داریم هر چه سریعتر دست به کار شوند تا رفت و آمد برقرار شود. دسترسی به شهرها میسر شود و مشکلی برای مردم ایجاد نشود.