کد خبر: ۲۸۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۳

بیانیه مشترک ارتش‌های سوریه و روسیه درباره عملیات ادلب

تسنیم نوشت: هیئت‌های ستاد مشترک ارتش روسیه و سوریه در بیانیه‌ای، اعلام کردند که بیش از ۱۵۰ غیرنظامی در جریان حملات عناصر مسلح در ماه گذشته کشته شدند، و عملیات ارتش سوریه در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز این عناصر انجام شد.

به گزارش روسیا الیوم، هیئت‌های ستاد مشترک ارتش روسیه و سوریه، امروز- چهارشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کردند: اقدامات تحریک‌آمیز مستمر گروهک‌های تروریستی باعث شد ارتش سوریه عملیاتی را با هدف تامین امنیت در مناطق تحت سیطره دولت انجام دهد.

این بیانیه افزود: تحرکات جبهه النصره و گروه‌های تروریستی همپیمان با آن تلاش‌های روسیه و سوریه برای کاهش شدت تنش در ادلب را بی‌نتیجه گذاشت. همچنین بیش از 150 غیرنظامی ماه گذشته در جریان حملات این عناصر جان‌شان را از دست دادند.

در این بیانیه مشترک آمده است: گروه‌های مسلح اقدام به کاشت مین‌ها در جاده‌ها و بستن گذرگاه‌های اختصاص‌یافته از سوی روسیه و سوریه جهت خروج غیرنظامیان، کرده‌اند تا مانع از خروج غیرنظامیان شوند.

این بیانیه تصریح کرد: در جریان عقب‌نشینی تروریست‌ها، ارتش سوریه تجهیزات و مهمات جنگی متعلق به تروریست‌ها را کشف کرد که ساخت کشورهای غربی هستند و این امر نشانگر تداوم حمایت خارجی‌ها از این شورشیان است.