کد خبر: ۲۸۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱

سازمان بهداشت جهانی: واکسن کرونا ۱۸ ماه دیگر آماده می‌شود

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که امیدوار است ظرف ۱۸ ماه آینده به واکسنی برای ویروس کرونا دست یابد.
تئودور آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ابداع واکسن‌ها و درمان شناسی بخش مهمی از برنامه‌های تحقیقاتی است، اما تنها بخش آن نیست. ساخت چنین واکسنی زمان می‌برد و ما در این مدت بی دفاع نخواهیم بود.»

آدهانوم افزود، «اولین واکسن (کرونا) ممکن است طی ۱۸ ماه آماده شود. بنابراین ما امروز باید با استفاده از سلاح‌های موجود هرکاری که می‌توانیم برای مبارزه با این ویروس انجام دهیم.»

به گفته آنتونی فوسی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (NIH) آزمایشات اولیه این واکسن به احتمال زیاد در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) آغاز می‌شود.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، شمار تلفات ویروس کرونا دوشنبه این هفته از مرز یک هزار نفر عبور کرد. تاکنون دستکم ۴۰.۲۳۵ نفر تنها در چین به این ویروس آلوده شده‌اند و ۳۹۳ مورد ابتلا نیز از ۲۴ کشور دیگر در جهان گزارش شده است.

تب، سرفه و تنگی نفس از علائم این ویروس هستند که با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) به افراد توصیه می‌کند تا برای پیشگیری از کرونا مرتباً دست‌های خود را بشویند و از تماس با افراد بیمار خودداری کنند. این آژانس همچنین نسبت به لمس چشم‌ها و صورت هشدار داده و افراد را به تمیز نگه داشتن و ضدعفونی کردن مداوم اشیاء و سطوح خانه و محل کار توصیه می‌کند.

منبع:ایرنا