کد خبر: ۲۸۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۴

درسی که ترامپ از استیضاح گرفت: دموکرات‌ها حقه‌باز هستند!

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت آنچه از استیضاح خود به دست دموکرات‌ها بدست آورده این بوده که آن‌ها حقه‌باز و بدجنس هستند!

به گزارش پایگاه خبری هیل، خبرنگاران از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که میزبان رئیس‌جمهور اکوادور در کاخ سفید بود، پرسیدند که از استیضاح مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا چه آموخته است.

ترامپ پاسخ داد: اینکه دموکرات‌ها حقه‌باز هستند. آن‌ها حقه‌بازی زیادی دارند، اینکه آن‌ها بدجنس هستند، اینکه آن‌ها نباید استیضاح را مطرح می‌کردند و اینکه نتایج نظرسنجی‌ها از من به علت اخبار جعلی مثل ان‌بی‌سی ۱۰ درصد بالاتر رفته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ابتدا بابت اتهامات سوء استفاده از قدرت و مانع‌تراشی در کار کنگره در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها استیضاح شد اما در نهایت در سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان تبرئه شد.

برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه منتقد عملکرد ترامپ در پرونده استیضاح در حالی که به تبرئه شدن او رای می‌دادند، ابراز امیدواری کردند که او درسی آموخته باشد. سناتور سوزان کالینز جمهوری‌خواه تاکید کرد، ترامپ درسی از استیضاح آموخته است؛ سخنانی که او بعدا گفت "آروزی" او بوده است.

ترامپ بارها تاکید کرده است که تماس تلفنی جنجالی او با رئیس‌جمهوری اوکراین که در کانون تحقیقات استیضاح قرار گرفت، "عالی" بوده است. در تماس ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۹ ترامپ از ولودیمیر زلنسکی خواست تا علیه تعاملات جو بایدن و پسرش هانتر بایدن با اوکراین تحقیق کند.