کد خبر: ۲۸۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۸

معضلات پزشکان چینی برای مهار ویروس کرونا

ایرنا : درمان بیماران و پیشگیری از شیوع ویروس مرگبار کرونا که جان بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر را در چین گرفته یکی از پرخطرترین و سخت‌ترین ماموریت پزشکان چینی و کادر بهداشتی بیمارستان‌ها است.
بررسی هایی که روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از هنگ کنگ منتشر کرده است، نشان می‌دهد که پزشکان و کادر بیمارستان‌ها به‌شدت در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند.

بخصوص در شهر ووهان مرکز استان حوبی در مرکز چین که نخستین موارد بیماری از آنجا به دیگر نقاط چین و جهان سرایت کرد، فضاهای بیمارستانی بسیار آلوده است.

پزشکان و پرستاران و دیگر خدمه بیمارستانی مجبورند برای مدتی بین ۶ تا ۸ ساعت در هر شیفت کاری لباس‌هایی بپوشند که هیچ روزنه‌ای به بیرون نداشته باشند.

آنها لازم است که ماسک ها و عینک‌های طبی مخصوص بر صورت داشته باشند و حتی تنفس کردن در این شرایط برایشان دشوار است.

پزشکان بیشتر از دیگران با بیماران در ارتباط هستند و ساعات کاری روزانه تا تغییر شیفت که معمولا ۶ ساعت است، برای آنها بعضا ۸ ساعت یا بیشتر است.

این روزنامه می‌نویسد که آنها مجبورند مدت طولانی ماسک‌ها و عینک‌ها و لباس‌های مخصوص برتن داشته باشند و همین دوره طولانی مدت موجب می شود تا دچار مشکلات جسمانی شوند.

خون دماغ شدن، بریده و زخم شدن صورت و بدن، آسیب‌های فیزیکی و تحریکات پوستی برای پزشکان و کادر بیمارستانی از بزرگترین مشکلات پزشکان و کادر بیمارستانی است.

این روزنامه از قول برخی از پزشکان آورده است که وقتی بدن آنها تحریک می‌شود و به خارش می‌افتد، شرایط برای کار سخت‌تر می‌شود.

کادرپزشکی و بیمارستانی حتی برای اجابت مزاج هم مشکلات زیادی دارند و تا زمانی که در شیفت‌های کاری خود هستند، نمی‌توانند بیرون بروند و برای همین از پوشک‌ در محل کار استفاده می‌کنند که بعد از کار قابل تعویض است.

این چالش های در شرایطی است که چین می گوید اطمینان دارد بر ویروس کرونا غلبه می کند و از اشتباهاتی که در ارتباط با کرونا مرتکب شده است برای ایجاد آینده ای بهتر درس عبرت می گیرد.

تلاش های همین پزشکان در کانون شیوع بیماری و قرنطینه شدید که ۵۰ میلیون نفر را در استان خوبی در مرکز چین دربر می گیرد ، موجب شده است تا بتدریج شمار آلوده شدگان در خارج از این استان و در دیگر نقاط چین بشدت کاهش یابد و شمار مبتلایان در ۱۰ روز گذشته روند نزولی داشته است.

بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از این مبتلایان درمان شده اند و شمار کل آلوده شدگان به کرونا به بیش از ۶۴ هزار نفر رسیده است.