کد خبر: ۲۸۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۶

سردار سلیمانی در وصیتنامه اش از چه کسی به عنوان برادر نام برد؟ /محرم رازی که در کنار حاج قاسم به شهادت رسید

سردار سپهبد شهید سلیمانی در بخشی از وصیتنامه خود از کسی نام می برد که بنا به روایت ها نزدیک‌ترین چهره و محرم راز او بوده است.
روز گذشته و در مراسم چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، متن وصیت‌نامه فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط سردار قاآنی قرائت شد.

حاج قاسم در فرازهایی از وصیتنامه اش به نام حسین پورجعفری که همیشه همراه وی بوده است اشاره می کند و می نویسد؛ «نمی‌توانم از حسین پورجعفری نام نبرم که خیرخواهانه و برادرانه مرا مثل فرزندی کمک می‌کرد و مثل برادرانم دوستش داشتم. از خانواده ایشان و همه برادران رزمنده و مجاهدم که به زحمت انداختم‌شان عذرخواهی می‌کنم.»

حسین پورجعفری کیست؟

سردار شهید حسین پورجعفری عضو سپاه پاسداران و سپاه قدس و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است. وی بیش از ۴۰ سال تا پای شهادت همراه سردار سلیمانی بود و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد همراه با دیگر همراهان ایرانی و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی به شهادت رسید.

همرزمان سردار شهید حسین پورجعفری از او به عنوان مخزن اسرار لشکر ۴۱ ثارالله و محرم ترین فرد به سردار سلیمانی یاد می‌کنند تا جایی که تلفن‌های خاص و قرار ملاقات و برنامه‌های ویژه ایشان را نیز شهید پورجعفری هماهنگ می‌کرد.  

زینب سلیمانی دختر حاج قاسم نیز در یکی از سخنرانی های بعد از شهادت پدرش گفته بود؛ «دلم نمی‌آید نگویم، پدرم یک همراه دیگری هم داشت و او آقای پورجعفری بود. ایشان بدون پدرم آب و غذا نمی‌خورد و بدون پدرم نمی‌خوابید. ایشان نماد یک مجاهد صادق بود که آخر هم در رکاب پدرم به آرامش رسید.» 

شهید پورجعفری ابتدا در دبیرخانه لشکر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ فعالیت می‌کرد و کم کم مسئول دبیرخانه محرمانه لشکر شد و به دلیل ویژگی‌های فردی چون، صداقت، سادگی، منظم بودن، مطیع بودن و بیش از همه محرم راز بودن جذب سردار سلیمانی شد و این دوستی و رابطه تا لحظه شهادت هم ادامه داشت.

منبع:خبرآنلاین