کد خبر: ۲۸۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۷

شگرد عجیب شرکت لیزینگ خودرو برای کلاهبرداری

میزان نوشت: سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که تحت پوشش فروش خودرو اقساطی به کلاهبرداری از شهروندان می‌پرداخت.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواخر تابستان سال جاری شکایتی تحت عنوان کلاهبرداری از طریق فروش خودرو اقساطی از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع گردید. با توجه به تعداد بالای شکات رسیدگی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات میدانی و انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در محله امام زاده حسن شده و در یک اقدام غافلگیرانه در ساعت ۰۵۰۰ بیست و دوم بهمن ماه وی را که رضا ۳۵ ساله نام داشت دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی منتقل می‌نمایند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور افزود: رضا که مدیرعامل شرکت بود پس از انتقال به پلیس آگاهی مورد بازجویی قرار گرفت و در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود گفت: ایده این کار را از یکی از دوستانم گرفتم که خودش به دلیل کلاهبرداری در حال حاضر در زندان می‌باشد.

رضا متهم این پرونده در ادامه اظهار داشت: کار ما به این صورت بود که از طریق درج آگاهی در سایت‌های اینترنتی افراد را با وعده فروش فوری خودرو اقساطی فریب داده و اعتماد مشتریان را جلب می‌نمودیم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اعلام داشت: متهم در مورد نحوه دریافت و استفاده از پول مالباختگان نیز گفت: پس از اخذ مبالغی از ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌نمودیم و وقتی زمانی تحویل فرا رسید به بهانه‌های مختلف مدام کار را به تعویق می‌انداختیم تا اینکه مبالغ دریافتی به حدود یک میلیارد تومان رسید و پس از آن شرکت را تخلیه کردم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: مبلغ کلاهبرداری متهم دستگیر شده بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد و تاکنون ۳۰ نفر از شکات شناسایی شده اند. متهم به منظور انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۲ تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت به شهروندان توصیه نمود: ملاک برای صحت عمل یک شرکت مجوز ثبت شرکت‌ها نیست. هر فردی می‌تواند اقدام به ثبت شرکت نماید. در حال حاضر تنها ۳۷ شرکت مجوز فروش خودرو دارند و افرادی که قصد خرید از شرکت‌های لیزینگ را دارند باید با مراجعه به سایت بانک مرکزی لیست شرکت‌هایی که مجوز فروش دارند را مشاهده نمایند.