کد خبر: ۲۸۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۶

ابتکار:‌ دولت برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه تلاش زیادی کرده است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی تلاش بسیاری کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد.

معصومه ابتکار روز شنبه در نشست زنان ایرانی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: دولت به زنان ایرانی به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده است و در سیاست‌گذاری های در مورد زنان همواره بر اساس سیره نبوی عمل کرده نه بر اساس اسناد خارجی.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان همواره در کنار مردان به تلاش و فعالیت در عرصه های مختلف جامعه مشغول  و منشا امید و زندگی به خانواده و فرزندانشان بوده و سرآمد اخلاق علمی و معنوی هستند که بی تردید این توان افزایی زنان ایرانی الگوی جهانیان است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت در سیاست گذاری ها، برنامه های جامع را در هر استان و بخش برای عدالت جنسیتی برای نخستین بار دارد، بطوریکه در این زمینه ۱۷۲ شاخص تعیین کرده که با خط کش تحقق عدالت سنجیده می شود.

ابتکار ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از شاخصه ها عنوان شده که در هر شهرستان برای رسیدن به عدالت جنسیتی، زنان به چه مقدار فضای ورزشی دسترسی دارند و یا در شاخصه های مختلف به وضعیت زنان روستایی، دختران جوان و زنان زندانی و غیره پرداخته شده و دستگاهها برای اجرایی شدن این برنامه ها هماهنگ هستند.

وی افزود: برای اولین بار در کشور سیاست های حامی خانواده با محوریت زن شکل گرفته که به مهارتهای ارتباطی و استحکام خانواده ایرانی کمک می کند.

ابتکار تاکید کرد: بسیج اجتماعی و استفاده از ظرفیت های جامع برای تحقق عدالت جنسیتی، به زندگی بهتر خانواده ها کمک می کند و زنان محور اصلی این  سرمایه های اجتماعی هستند.

نشست «زنان ایرانی» امروز(شنبه) به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشور آغاز شد.