کد خبر: ۲۸۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۴

روحانی: من به شوخی یا بخاطر انتخابات نمی‌گویم که برخی دنبال دیوار کشیدن بین زن و مرد بودند

رئیس جمهور گفت: بعضی ها وقتی در انتخابات می گفتم برخی دنبال دیوار کشیدن هستند، مدعی می شدند من این حرف ها را برای انتخابات می زنم و کسی دنبال دیوار نبوده است. اما شماها اول انقلاب به دنبال دیوار بودید و کسی که جلوی شما را گرفت امام بود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست زنان ایرانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در داخل خانه رهبری تربیت، عاطفه، نظم و آرامش به عهده چه کسی است؟ به عهده زن است، مرد که رهبر آرامش نیست و از بیرون که می آید در خانه شروع به اظهار نارضایتی هایش می کند.در قرآن هم تاکید شده است « لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» آن که خانه را، «مسکن» می کند زن است، خانه ای که زن در آن نباشد، مسکن نیست. مسکن یعنی محل آرامش و سکونت. اگر در آن خانه خانم نباشد، کسی نیست که غم‌ها را بزداید و آرامش به وجود بیاورد. رهبری نظم هم در داخل خانه بر عهده زنان است. مردان اگر به عهده خودشان باشد، نمی‌توانند جوراب خود را در اتاقشان پیدا کنند!

وی گفت: یکی از شانس های انقلاب این بود که به رهبری امام راحل این انقلاب پیروزی شد و امام کسی بود که در این زمینه ها، فکر باز و روشن داشت. اما حتی یک عده ای اعتراض می کردند که در راهپیمایی‌ها زنان شعار ندهند و فقط مردان شعار بدهند. اما امام بود که این راه ها را گشود. شما دیدید که برخی علمای قم در مورد حضور زنان در فیلم ها به امام نامه نوشتند، راه این که زن در داخل هنر باشد را امام بود که باز کرد.

روحانی خاطر نشان کرد: این امام بود که راه را برای حضور دختران در دانشگاه باز کرد. عده ای در سال اول انقلاب می گفتند در دانشگاه وسط کلاس دیواری میان خانم ها و آقایان کشیده شود! اما امام نگذاشت. من این مسائل را به شوخی نمی گویم! بعضی ها وقتی در انتخابات می گفتم برخی دنبال دیوار کشیدن هستند، مدعی می شدند من این حرف ها را برای انتخابات می زنم و کسی دنبال دیوار نبوده است. اما شماها اول انقلاب به دنبال دیوار بودید و کسی که جلوی شما را گرفت امام بود.