کد خبر: ۲۸۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۷

وضعیت سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس از زبان فرمانده نیروی دریایی سپاه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا دشمن ماست و از بابت دشمنی در منطقه حضور دارد ولی نیازی به حضور کشورهای دیگر در خلیج فارس به بهانه امنیت نیست.

سردارپاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در مراسم سالروز عملیات والفجر۸ با بیان اینکه حضور آمریکا در خلیج فارس عامل ناامنی است گفت: خلیج فارس دریایی امن است و نیازی به حضور نظامی کشورهای بیگانه درآن نیست.

او ادامه داد: با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس میتوانیم امنیت این آبراه راهبردی و حیاتی را  حفظ و برقرار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سکوهای نفتی ما و کشورهای دیگر در منطقه خلیج فارس در امنیت هستند و هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

سردار تنگسیری آمریکا را عامل ناامنی و راهزنی در خلیج فارس دانست و گفت:آمریکایی ها به بهانه‌های واهی قصد دارند به حضور نامشروع خود در منطقه مشروعیت ببخشند و متاسفانه برخی سران خود فروخته منطقه آنها را همراهی می‌کنند.

او ادامه داد: اگر برای یکی از ناوهای هسته‌ای آمریکایی در ۲۵۰ هزار متر مربع وسعت خلیج فارس اتفاقی بیافتد آلودگی تا ۱۱ سال در آبهای منطقه باقی می ماند و بدون شک این مردم منطقه هستند که مضرر می‌ شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بدون شک آمریکا از این تهدید زیست محیطی ضرر نمی‌کند و این کشورهای منطقه هستند که متضرر می‌شوند و از این بابت به عنوان یک کشور مسلمان دلسوز کشورهای همسایه هستیم.