کد خبر: ۲۸۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۵

نکته مهمی که سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره کنفرانس مونیخ گفت

«ماریا زاخارووا » سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تشریح برگزاری دو روزه کنفرانس امنیتی مونیخ، آنرا چرخشی از روس هراسی به سمت چین هراسی غربی ها عنوان کرد.

خبرگزاری ایتار تاس روز دوشنبه در این رابطه گزارش داد: سخنگوی وزارت خارجه روسیه روزیکشنبه (۲۷ بهمن ماه) گفت که کنفرانس امنیتی مونیخ   به گونه ای مدیریت شد که از تعصب روس هراسی به تعصب چین هراسی چرخش کند.

بنابراین گزارش وی  روز گذشته  در مصاحبه با شبکه «راشیا -۱» (Russiya-۱) دراینمورد گفت: این موضوع موجب تعجب است اما در همین حال هم ناگوار که تعصب روس هراسی در این کنفرانس متوقف شده، اما بازهم با این حال در مسیر اشتباهی پیش رفت، حال کنفرانس امنیتی مونیخ آشکارا به تعصب چین هراسی بدل شد.

ایتار تاس افزود: سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این موضوع اشاره داشت که حملات لفظی علیه چین در این کنفرانس از سوی رهبران جهان و نمایندگان دیگر کشورهای خارجی صورت گرفت.

درحالی سخنگوی وزارت خارجه روسیه چرخش از روس هراسی غرب به سمت چین هراسی را در کنفرانس امنیتی مونیخ مورد توجه قرار داد که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا ۲۶ بهمن ماه ۹۸  در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به صراحت گفته بود: امروز نگرانی اصلی امنیتی در جهان، از روسیه به چین تغییر کرده است.

مارک اسپر که تقریبا تمام سخنرانی خود را صرف حمله به چین کرد، بدون اشاره به نقض مکرر معاهده و مقررات بین المللی از سوی کاخ سفید،  مدعی شد:  چین مقررات بین المللی را رعایت نمی کند و ما از چین می خواهیم که مثل یک کشور عادی در جهان رفتار کند.

همچنین وی با ادعای اینکه فناوری ارتباطات نسل پنجم ارائه شده از سوی شرکت هوآوی چین تهدیدی جدی برای امنیت جهان است، افزود: جامعه جهانی باید عمیقا نگران استفاده چین از هوش مصنوعی باشد.

ایتارتاس در پایان گزارش داد: زاخارووا با اشاره به اینکه چین هم اکنون درحال مبارزه با ویروس همه گیرکرونا بوده و تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع انجام می دهد، این مردم سزوار آن نبودند تا در این کنفرانس کلامی در این باره بشنوند، هیچ یک از رهبران کشورهای مهم جهانی هیچ کلامی دراین زمینه دراین کنفرانس بر زبان نیاوردند، اما هئیت روسی به این موضوع توجه ها را جلب کرد و آنچه که در مابقی این کنفرانس شاهد آن بودیم، بحث پیرامون پدیده اوکراین بود.

پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ از ۲۶ تا ۲۷ بهمن ماه با حضور  رهبران ۳۵ کشور، در آلمان برگزار شد.

منبع:ایرنا