کد خبر: ۲۸۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۹

رونمایی مرعشی از گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس آینده/ به زمین‌ خوردن‌ها و بلند شدن‌ها عادت کرده‌ایم/ منتقدان با صندوق رأی قهر نکنند

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس یازدهم آقای انصاری است. این در حالی است که از طرف اصولگرایان آقایان قالیباف، آقاتهرانی، میرسلیم، زاکانی و حاجی بابایی کاندیدای ریاست مجلس هستند.
 حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، در نشست خبری که پیش‌از ظهر امروز (سه‌شنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: ما در لیست‌مان افراد مختلفی از احزاب اصلاح‌طلب داریم به طوری که از خانه کارگر ۲ نفر، از حزب اسلامی کار ۲ نفر، از مجمع فرهنگیان ۲ نفر، از حزب اعتدال و توسعه ۳ نفر و از نزدیکان اتحاد ملت هم ۱ نفر و از حزب ندای ایرانیان ۲ نفر و از مجمع روحانیون مبارز هم نفراتی را در لیستمان داریم، اما تلاش کردیم لیستمان حداکثری و فراگیر باشد.

مرعشی تصریح کرد: ما این را قبول نداشتیم که خود را مقید کنیم احزاب تازه وارد هم کاندیدا در لیست نهایی داشته باشند؛ در واقع اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱.۳ لیست دارند. اصلاح طلبان و کارگزاران زمانی قوی خواهند بود که رقیبانشان هم قوی باشند اما در مجموع در جبهه اصلاح‌طلبی افراد قوی‌تری نسبت به اصولگرایان وجود دارند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* اصلاح‌طلبان به جز تهران فقط ۴۰ کرسی در سراسر کشور دارند که قابل رقابت است. این در حالی است که ما حتی در برخی حوزه‌ها از نامزدهای اصولگرای میانه‌رو در برابر اعضای جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو هم حمایت کردیم. اما واقعیت آن است که در برخی از شهرها و حتی استان‌ها هم یک نفر را هم نداریم.

* ۸ کرسی از ۹ کرسی کرمان اصلاح‌طلبان قدرت رقابت داشته و رقابت اصلی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است. این در حالی است که در خوزستان و گیلان حتی یک کانیددای اصلاح‌طلب هم نداریم. ما در بهترین موقعیت یک فراکسیون اقلیت قدرتمند را در مجلس یازدهم خواهیم داشت.

* گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس یازدهم آقای انصاری است. این در حالی است که از طرف اصولگرایان آقایان قالیباف، آقاتهرانی، میرسلیم، زاکانی و حاجی بابایی کاندیدای ریاست مجلس هستند. ما باید در ابتدا ترکیب و عده مجلس یازدهم را ملاحظه کنیم تا درباره نامزد اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس تصمیم‌گیری کنیم.

*{ درباره فراکسیون‌های مجلس یازدهم}: ما در مجلس آینده قطعا فراکسیون مستقل، فراکسیون پایداری و فراکسیون اصولگران را خواهیم داشت، اما اصلاح‌طلبان هم فراکسیون اقلیت قوی را تشکیل خواهند داد.

*{در پاسخ به سؤال دیگری درباره اقدامات دولت برای رفع مسائل اقتصادی}: باید برای رفع مسائل اقتصادی هماهنگی زیادی بین قوا وجود داشته باشد اما نهادهای دیگری خارج از قوا هم هستند که تأثیرگذارند که می‌توانم به سپاه، صداوسیما،‌ شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کنم که ذیل قوای سه‌گانه نمی‌گنجند که می‌توانند برای رفع مشکلات اقتصادی کمک حال کشور باشند.

* اقدام اولیه و انتظار آن است که باید همه اینها با همدیگر یک جهت شوند. این در حالی است که بدون انسجام و همدلی قابل قبول بین این نهادها و قوا نمی‌توان امیدی برای رفع مشکلات کشور داشت.

*نفت یکی از منابع اصلی بودجه کشور و تأمین‌کننده ارز ایران است که ما متأسفانه در این باره تحت فشار هستیم. بودجه سال آینده ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان آن می‌تواند از محل نفت برای کشور درآمدزایی داشته باشد که به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده‌ایم.

* اگر می‌توانستیم با همه هم پیمانان خود برای رفع مشکلاتمان همکاری کنیم، مشکلاتمان کمتر می‌شد. این در حالی است که روسیه سال‌های سال است قرار بوده به ما در این زمینه کمک کند و چین هم می‌توانست مقادیر زیادتری نفت بخرد و از این محل درآمدزایی‌مان بیشتر باشد تا مشکلات کشور حل شود.



* در فضای کسب و کار کشور هم مشکلات زیادی داریم به طوری که اگر بخواهیم هر کار کوچکی انجام دهیم دست و پایمان بسته است. من به شخصه ۵ سال تمام برای یک پروژه ملی که منفعت عمومی دارد معطل شده‌ام. این در حالی است که باید مجلس بعدی در این زمینه کمک کند تا مشکلات این حوزه حل شود.

*{ درباره لیست ۲۰ }: ما مشکلی در این راه نداریم؛ البته معنای لیست ۲۰ هم این است که ۲۰ نفر اصلاح طلب و ۱۰ نفر اصولگرا باشند.

* در فرصت باقیمانده منتقدان قانع شوند که با صندوق رأی قهر نکنند؛ چراکه ما به تمرین‌ها و بلند شدن و زمین خوردن‌ها و پیروزی‌ها و شکست‌های مستمر عادت کرده‌ایم و اصولا با همین موضوعات جامعه رشد پیدا می‌کند.

* شرایط امروز کشور ما بخشی از روند تکامل‌مان به سمت مردم سالاری و بهبود امور جامعه ایران است و قطعا از این مرحله هم عبور خواهیم کرد؛  فرقی هم نمی‌کند اصولگرایان یا اصلاح طلبان چه نتایجی در انتخابات به دست می‌آورند لذا موضوع مهم حل مشکلات مردم است.

منبع:خبرآنلاین