کد خبر: ۲۸۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۳
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

ماسک و ژل ضد عفونی کافی در داروخانه‌ها توزیع شد

در سرکشی به تعداد زیادی از داروخانه‌های سطح شهر تهران و شهرستان‌ها خوشبختانه، همکاران ما با رعایت اخلاق حرفه‌ای اقلام مورد نیاز مردم (ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و ...) را به نرخ متعارف عرضه می‌کردند.
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به مراجعه پرتعداد مردم برای تهیه ماسک و ژل‌های ضد عفونی کننده گفت: ژل و ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها توزیع شده است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

به گزارش وبدا، غلامحسین مهرعلیان روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در روز‌های اخیر شاهد مراجعه پر تعداد مردم برای تهیه ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و سطوح، الکل، پد الکلی و مکمل‌های دارویی به داروخانه‌ها هستیم که البته متاسفانه در مواردی شاهد اعتراض به همکاران نیز بوده‌ایم.

وی افزود: در سرکشی به تعداد زیادی از داروخانه‌های سطح شهر تهران و شهرستان‌ها خوشبختانه، همکاران ما با رعایت اخلاق حرفه‌ای اقلام مورد نیاز مردم (ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و ...) را به نرخ متعارف عرضه می‌کردند.

مهرعلیان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با تامین کنندگان، اظهار کرد: از ابتدای هفته آتی نیز توزیع مناسبی از این اقلام صورت خواهد گرفت و نگرانی برای تامین وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف و گرانفروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ یا اپلیکیشن تیتک اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور چین از ابتدای شیوع آن به ۲۲۳۳ نفر رسیده و بیش از ۷۵ هزار نفر مبتلا داشته است. در ایران مسئولان وزارت بهداشت ابتلای دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) تایید کردند.

بر اساس اعلام سعید نمکی، وزیر بهداشت در شامگاه پنجشنبه (اول اسفند)، تعداد موارد قطعی ابتلا به این ویروس در ایران ۵ نفر است که شامل دو فوتی، دو بیمار بستری در قم و یک بیمار (پزشک) در اراک است که البته پزشک بیمار از قم به اراک رفته است.

وزیر بهداشت همچنین از تعداد ۲۴ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها خبر داد که به گفته او، پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش آن‌ها در مورد وضعیت این افراد اطلاع رسانی می‌شود.