کد خبر: ۲۸۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

نوبخت: هر قدر اعتبار برای مقابله با کرونا لازم است، می‌دهیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به وزیر بهداشت اعلام کردم از طرف سازمان هرچه قدر که منابع لازم باشد برای مبارزه با کرونا اختصاص خواهیم داد.
محمد باقر نوبخت در حسینه جماران در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا باید خود نفس انتخابات را در هر دوره ای فارغ از اینکه در چه شرایطی قرار داریم مورد توجه قرار دهیم. به جهت قدرت ویژه و ممتازی که مجلس از آن برخوردار است و حضرت امام مرتب از در راس بودن مجلس یاد کرده اند باید به مجلس توجه کرد.

وی در خصوص تحریم ها گفت: تردید نکنیم که ما داریم وارد سومین سال تحریم بی سابقه در تاریخ معاصر می شویم. بنده به عنوان مسئول بودجه کشور می فهمم که الان شرایط ما برای اینکه بتوانیم انچه که در گذشته انجام می دادیم را به عمل برسانیم چه قدر نیاز به همفکری و خرد جمعی داریم.

نوبخت در ادامه در خصوص وظایف مجلس در لحظات حساس گفت: مجلس بسیار می تواند در این شرایط حساس به دولت کمک کند. همچنین به قوه قضاییه کمک کند تا نظام مانند چهل و یک سال پیش در همه عرصه ها همچنان سرافراز پیش برود بدون تردید دشمنان و بدخواهان ما که در این چهل و یک سال گذشته هیچگاه در دشمنی کوتاهی نکرده اند و از اراده شان برای متوقف کردن نظام کم نشده است. آن ها بار دیگر بدانند که ما فرزندان انقلاب فرزندان امام یاران و دوستاران مقام معظم رهبری و خدمتگذاران مردم در هر شرایطی تلاش می کنیم تا دست به دست هم دهیم.

وی در ارتباط با تمهیدات دولت درباره کرونا گفت: بعد از شیوع این بیماری در چین و گسترش آن در جهان وزارت بهداشت خود را تجهیز کرده و به نوع مناسبی تلاش کرد تا از ابتدا از وروداین بیماری به داخل کشور پیشگیری کند.

نوبخت ادامه داد: بالاخره با این جغرافیا که ایران دارد و این همه تعدد و تنوع مسافرانی که هر روز از ایران می روند و وارد ایران می شوند ما هم مانند سایر کشور ها که نهایت دقت را می کنند اما باز هم علائمی در ان کشور ها دیده شده متاسفانه موارد این بیماری را در کشور مشاهده کردیم.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان با همه امکانات و دولت نیز به طور ویژه از وزارت بهداشت ودرمان حمایت می کند. من به دکتر نمکی که خودشان در سازمان برنامه وبودجه بخش بهداشت و درمان را برعهده داشتند اعلام کردم که هر مقدار منابعی که لازم باشد با توجه به اینکه از جان مردم مراقبت می کنیم، خواستند از سوی سازمان برنامه منابع را تخصیص می دهیم.

نوبخت گفت: ده ماه گذشته بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان فقط برای جبران خسارت سیل پرداخت کردیم. هرچه قدر هم لازم باشد دولت در کنار مردم و برای دفاع و صیانت از انان هزینه می کند.

وی ادامه داد: دیروز مجددا در جلسه ستاد اقتصادی با حضور رئیس جمهور یک بار دیگر ستاد ویژه برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تشکیل شد و شب گذشته اولین جلسه این ستاد غیر از جلساتی که در وزارت بهداشت برگذار می‌شود برگذار شد. انشالله در این مورد همه تلاش خود را به کار گرفته تا مشکلات بر طرف شود.

وی درباره نبود دوربین های حرارتی فرودگاه گفت: من در این باره اطلاع ندارم اما می دانم شایعات مختلفی از سوی عواملی در فضای مجازی پخش می‌شود که قصد تضعیف روحیه ملت را دارد. تردید نکنید که انچه که وظیفه دولت است را انجام خواهیم داد.