کد خبر: ۲۸۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۱

حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای مجاز است/ هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد

ستاد انتخابات کشور و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه های جداگانه ای توضیحاتی درخصوص نحوه حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای و نحوه نظارت بر انتخابات ارائه کردند.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره (۲۹) اعلام کرده که حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.
نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در اطلاعیه شماره (۹) تاکید کرده که هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

 متن اطلاعیه شماره ۹ به شرح زیر است:

«ضمن حمد و سپاس الهی و ارج نهادن به حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی به اطلاع می‌رساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان می باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.»