کد خبر: ۲۸۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۵

کرونا از مشهد به کویت رسید!

وزارت بهداشت کویت امروز دوشنبه (۵ اسفند)، ابتلای سه تن به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد و اعلام کرد این سه نفر اخیرا از مسافرت به کشور ایران بازگشته بودند.
به نقل از القبس کویت، وزارت بهداشت کویت طی بیانه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که آزمایشات اولیه انجام شده بر روی تعدادی از مقیمان این کشور که اخیرا از شهر مشهد در جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگشته اند، منجر به شانسایی سه مورد ابتلا به کروناویروس جدید شده است.

این وزارتخانه در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: پرونده اول مربوط به یک شهروند کویتی ۵۳ ساله است و پرونده دوم برای یک شهروند سعودی ۶۱ ساله است. وضعیت بهداشتی این افراد تاکنون عادی است و هیچ علائمی از این بیماری را نشان نداده اند. با این حال وزارت بهداشت کویت تابعیت مورد سوم را مشخص نکرد، اما سن این فرد را ۲۱ سال ذکر کرده است.

وزارت بهداشت کویت همچنین با اعلام اینکه هر سه مورد تحت نظارت دائمی کادر پزشکی قرار دارند، تأکید کرد: وزارت بهداشت با هماهنگی دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط در کشور، اقدامات احتیاطی لازم را مطابق با توصیه‌های علمی، شرایط و ضوابط مصوب سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد داد. این وزارت همچنین افزود: وزارت بهداشت این آزمایش‌های تشخیص کروناویروس جدید را با استفاده از کیت‌های آزمایشی مخصوص که برای تشخیص ویروس کرونا تأیید شده اند انجام داده است.

منبع:فرارو