کد خبر: ۲۸۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۶

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش: مسابقات فوتبال را نمی‌توان تعطیل کرد

سایت وزارت ورزش نوشت: سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش با اشاره به اینکه مسابقات فوتبال را نمی توان تعطیل کرد، از ادامه یافتن اردوهای المپیک و پارالمپیک خبر داد.
مهرزاد خلیلیان با اشاره به اینکه امروز در جلسه ای با ریاست وزیر ورزش و جوانان راه های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ورزش را بررسی شد، اظهار کرد: کل جامعه ورزش بسیج شده برای حفظ سرمایه ها و مبارزه هر چه عالمانه تر و با خرد با ویروس کرونا تا ریسک و خطر این ویروس به حداقل برسد، در همین راستا وضعیت مسابقات، اولویت های ما در اردوها برای کسب سهمیه و وضعیت استان ها بررسی شد و قرار شد پروتکل مربوط فردا ابلاغ شود.

خلیلیان عنوان کرد: مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال مسأله ای نیست که به زودی بتوانیم تعطیل کنیم، در خصوص بقیه رشته ها با توجه به نظر فدراسیون ها و شرایطی که دارند، تصمیمات به مرور گرفته می شود.

وی تاکید کرد: در استان ها هم خواهش کردیم که کسی رأسا در خصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد. البته در خصوص مجامع ورزشی، کنگره ها و دوره های مختلف مربیگری و داوری اتفاق نظر وجود داشت که فعلا برگزار نشود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار کرد: خوشبختانه در کسب سهمیه ها اکثر رشته ها اعزام شدند. فقط کشتی باقی می ماند همه بچه ها هم گواهی سلامت گرفتند و اردوهای المپیک و پارالمپیک با رعایت کامل استانداردها و نکات بهداشتی به قوت خود باقیست.

خلیلیان گفت: از امروز ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش فعال تر با همکاری وزارت بهداشت بصورت ٢٤ ساعته در محل فدراسیون پزشکی ورزشی دائر هست.

وی افزود: بنا داریم خط داغی را صرفا به خاطر ارتباط با مردم و مشکلات و سوالاتی و یا حتی اگر نظری دارند، اختصاص دادیم و در مجموع کل جامعه ورزش برای حفظ سرمایه ها و مبارزه هر چه عالمانه تر و با خرد با ویروس کرونا بسیج شده اند. به باشگاه های بدنسازی توصیه می کنیم که در سه نوبت صبح، ظهر و شب نسبت به ضدعفونی کردن سطوح مختلف داشته باشند و بنا داریم نظارت بیشتری روی این باشگاه ها داشته باشیم تا ریسک و خطر بیماری زایی این ویروس را به حداقل برسانند.

وی گفت: اگر باشگاه بخش خصوصی در رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری کوتاهی کند مجوزشان لغو خواهد شد.