کد خبر: ۲۸۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۱

برای تشخیص کرونا به آزمایشگاه‌های خصوصی نروید

انجام آزمایش های تشخیصی کرونا ویروس توسط آزمایشگاه های تشخیص طبی بخش خصوصی که تایید آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت را ندارند، ممنوع است.
اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعلام کرد: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع تشخیص قطعی کرونا ویروس جدید به تناسب نیاز و ظرفیت شبکه کشوری تشخیصی مولکولی آنفلونزا و همچنین سایر مراکز منتخب به تشخیص وزارت بهداشت انتخاب شده و خدمات مورد نیاز به صورت رایگان در حال انجام است.

اداره امور آزمایشگاه‌ها با اشاره به ابلاغ معاونت درمان وزارت بهداشت، اعلام کرد: صرفاً آزمایشگاه‌های مرجع سلامت بنا به صلاحدید، مورد و مدت زمان اعلام شده از پشتیبانی و ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های خصوصی داوطلب استفاده خواهند کرد.

بر اساس همین گزارش، برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی با سوءاستفاده و بهره برداری نابجا از شرایط موجود بدون اطلاع و اجازه مدیریت‌های امور آزمایشگاه‌های دانشگاهی و اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت اقدام به تبلیغات و اعلام راه اندازی و پذیرش آزمایشگاه تشخیص مولکولی Covid-۱۹ یا همان کرونا با مبالغ نامتعارف کرده اند، که کاملاً غیر قانونی و تخلف محسوب می‌شود.

اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از مردم خواست که در صورت احساس بروز عوارض کرونا، حتماً در مرحله اول اصول بهداشتی و خود مراقبتی را در مواجهه با دیگران رعایت کنند. سپس برای تشخیص به نزدیک ترین بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کرده و از اقدامات خودسرانه پرهیز کنند.

منبع:مهر