کد خبر: ۲۸۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

درخواست آذری از رئیس‌جمهور؛ آقای روحانی! فوتبال را تعطیل کنید/ اساسنامه فدراسیون فوتبال سراپا ایراد است

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از رئیس جمهور ایران خواست به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا دستور به تعطیلی مسابقات فوتبال ایران بدهد.
سعید آذری درباره درخواست بسیاری از اهالی فوتبال برای تعطیلی مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع ویروس کرونا و مقاومت هایی که به خاطر منافع تیم ملی صورت می گیرد، گفت: باید از هرکسی که می گوید به خاطر منافع ملی لیگ فوتبال برگزار شود حتی بدون تماشاگر، شک کرد. منافع ملی در فوتبال مهمتر است یا جان آدم ها؟ می خواهیم صد سال فوتبال نباشد! منافع ملی در فوتبال وقتی معنا پیدا می کند مردم سلامت باشند. سلامت یک ملت به خاطر این ویروس به خطر بیافتد که منافع فوتبال تامین شود؟

آقای روحانی! فوتبال را تعطیل کنید
وی ادامه داد: اگر بازی پرسپولیس و سپاهان برگزار نمی شد، دنیا به آخر می رسید و آیا این همه حاشیه شکل می گرفت؟ از آقای روحانی رئیس جمهور ایران و وزیر ورزش و جوانان خواهش می کنم این فوتبال را تعطیل کنند. از هرکسی که در فدراسیون قبولش دارند خواهش می کنم لیگ تعطیل شود. مردم گناه دارند. مگر فوتبال برای مردم نیست؟ تعطیلی لیگ خواست مردم است.

اساسنامه فدراسیون فوتبال سراپا ایراد است
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که یکی از منتقدان اساسنامه فدراسیون فوتبال است، درباره جمع کردن ۱۰ امضا و ارائه درخواست برای اصلاح اساسنامه، تاکید کرد: اساسنامه فدراسیون سراپا ایراد است. با امضای ۱۰  عضو مجمع که آنرا گرفته ایم، مجمع موظف است در اولین جلسه خود اصلاح اساسنامه را در دستور کار بگذارد. همین اساسنامه «نیم بند» فعلی می گوید با امضای ۱۰ عضو، مجمع موظف است رسیدگی کند.

وزارت اعلام کرد انتخابات با اساسنامه جدید برگزار نشود
آذری افزود: یکسری حقایق در فوتبال ما پنهان می ماند. حدود دو ماه پیش فدراسیون فوتبال نامه ای به وزارت ورزش می زند و سئوال می کند که انتخابات با اساسنامه فعلی برگزار شود یا اساسنامه ای که با حضور نمایندگان فیفا تدوین شده است. آقایان در وزارتخانه هم گفتند انتخابات طبق اساسنامه قبلی برگزار شود یعنی همان که در سال ۱۳۸۶ تدوین شد. الان هم با درخواست ۱۰ عضو در مجمع پیش رو، باید اصلاح اساسنامه در دستور کار باشد نه برگزاری انتخابات.

انتخابات آیین نامه اجرایی ندارد
عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا این درخواست قطعا در مجمع ۲۵ اسفند عملی می شود؟ گفت: حق ندارند چیزی جز این را انجام بدهند. اعضای فعلی فدراسیون حق ندارند خارج از مفاد اساسنامه عمل کنند. یکی از چالشی ترین مشکلات اساسنامه این است که برای انتخابابت، آیین نامه اجرایی ندارد.

اساسنامه، موجود ناقص الخلقه است
آذری خاطرنشان کرد: اساسنامه فعلی فدراسیون مثل یک موجود ناقص الخلقه است. این اساسنامه بیشتر شبیه به ماجرای «فیل و تاریکی» در مثنوی مولوی است که هرکسی بخشی از فیل را لمس می کرد. درباره اساسنامه هم هرکسی برداشت خودش را دارد و به کل موضوع اشراف ندارد. این جای تعجب دارد. به نظرم در این انتخابات هرکسی به فکر این است که «از این نمد کلاهی برای خودش بدوزد».

اساسنامه ۳۰ ایراد دارد
وی در پاسخ به این سئوال که اساسنامه فعلی چند ایراد دارد؟ تصریح کرد: به نظرم اساسنامه فعلی ۳۰ ایراد دارد. البته بنده در حال مطالعه اساسنامه فدراسیون استرالیا هم هستم تا تفاوت هایش را در بیاورم.

نمی توانستم در این فضا کار کنم
عضو مجمع فدراسیون فوتبال که از حضور در انتخابات این فدراسیون در بخش هیات رئیسه انصراف داده است، درباره این اقدامش هم گفت: فضای فعلی فضایی نیست که من و امثال من بتوانند تاثیرگذار باشند. برای همین انصرافم را از شرکت در انتخابات در بخش هیات رئیسه اعلام کردم. در حال حاضر تمام هدفم تمرکز روی آینده ای است که برای باشگاه فولاد ترسیم کرده ام.

التماس می کردند نامشان را بنویسیم ولی الان جواب تلفن نمی‌دهند
آذری افزود: با احترام به اعضای مجمع باید بگویم نیاز است که نگرش بعضی از اعضا نسبت به ماهیت فوتبال و عنصر تعیین کننده آن در جامعه باید تغییر کند. تا مدتی پیش یک رئیس هیات استانی التماس می کرد که نامش را در فرم انتخابات قرار بدهیم ولی الان دیگر جواب ما را نمی دهد. حالا تصور کنید این فرد قرار است نماینده جامعه ای باشد که باید به آنها پاسخگو هم باشد. این افراد ماهیت خودشان را یک هفته ای ثابت و فکر کردند با امضای ما همه چیز تمام شده است.

منبع: مهر