کد خبر: ۲۸۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۱۴

ریسک های معامله در فارکس

موضوعی که مشخص است این می باشد که مهمترین و اساسی ترین پارامتر برای داشتن تجارت سودآور و تجربه‌ای بدون تردید در بازار معاملات فارکس این است که فرد معامله گر دارای دانش و تجربه کافی در زمینه معاملات موجود در بازار معاملات فارکس باشد.

در حالت کلی هر نوع از تجارت و تحولاتی که در بازار ارز فارکس صورت می پذیرد دارای میزان مشخص از انواع مختلف ریسک ها از نوع منتظر و غیر منتظره می باشد. همچنین لازم است به این موضوع اشاره کنیم که میزان ریسک در بازار معاملات فارکس تا حدود زیادی بالا است.

با توجه به این موضوع لازم است تا فرد معامله گر قبل از هرگونه تجارت و سرمایه‌گذاری ابتدا با خطرات و انواع مختلف آن آشنا شود. با توجه به سمت و سوی نوسانات که در بازار ارز جهانی فارکس وجود دارد این امکان وجود خواهد داشت که دقیقا بر خلاف چیزی که فرد معامله گر پیش بینی می کند حرکت کند. همچنین بازار معاملات فارکس به عنوان یک بازار پر از نوسان شناخته می شود که در بعضی لحظه ها نوسانات بسیار شدیدی داشت و نوسانات شدید و سریع را به خود می بیند تا حدی که ممکن است یک معامله گر هم اکنون معامله را آغاز نموده و بعد از گذشت چند دقیقه به اشتباه خود پی ببرد و سعی کند تا معامله را قطع نماید. با ما در ادامه این مقاله همراه بود تا اطلاعات مناسب در مورد ریسک‌های معاملات فارکس و همچنین کپی ترندینگ FXTM  در اختیار شما قرار دهیم.

ریسک های موجود در معاملات فارکس

 همانطور که اشاره کردیم بازار معاملات فارکس یک بازار بسیار نوسان انگیز می باشد که ممکن است در عرض چند دقیقه تصمیمات گرفته شده توسط یک معامله‌گر را با مخاطره مواجه کرده و یک ضرر هنگفت برای معامله گر ایجاد نماید. در صورتی که میزان سرمایه فرد معامله در بازار پایین باشد و فرد تریدر از میزان ریسک های بالا در مورد خود استفاده کند این امکان وجود دارد که سرمایه فرد معامله گر در چند در عرض چند روز به صورت کامل از بین برود.

انواع مختلف ریسک های معاملات فارکس

در حالت کلی در بازار ارز جهانی و یا هر بازار مالی دیگری دو نوع دیسک وجود دارد که یکی از آنها ریسک های معاملاتی و دیگری ریسکهای غیر معاملاتی می‌باشد.

ریسک های معاملاتی خود به دو نوع و گروه تقسیم می شوند که یکی از آنها به ریسک های ناشی از دام فریبکار و دیگری ریسک‌های ناشی از نوسانات بازار می باشد. اگر بخواهیم ریسک‌های ناشی از نوسانات موجود در بازار ارز جهانی را معرفی کنیم باید بگوییم با توجه به لوریج و توجه به این موضوع که امکان وجود سودآوری چندین برابر وجود دارد باید موضوع در نظر گرفته ریسک های به وجود آمده از زیان‌های سنگی نیز در اثر معاملات موجود در بازار معاملات فارکس نوسانات بسیار زیادی به خود می بینند امکان پذیر می باشد. در صورتی که یک فرد معامله گر در طی یک معامله معامله ای در نظر بگیرد که یک درصد زیان با لوریج ۱۰۰ باشد می‌تواند معادل با ۱۰۰ درصد زیان و از دست رفتن کل سرمایه فرد معامله‌گر باشد. در بازارهای جهانی معاملاتی با نوسانات روزانه بیش از یک درصد باشند به صورت زیادی قابل مشاهده می باشند. مورد بعدی از ریسک های معاملاتی ریسک های مربوط به دام فریبکار می باشد ریسک هایی که از طریق بازار ارز جهانی به وجود می‌آید با توجه به ریسک یک سود متعارف می‌باشد. همچنین سود تضمینی و چند صد درصدی که توسط فریبکاران ارائه می شود به هیچ وجه وجود نداشته و باعث به وجود آمدن ضرر و زیان بسیار زیادی برای تریدرها و معامله گران خواهد شد. فریبکاران همواره در کمین بوده تا سرمایه افراد مختلف را به چنگ بیاورند و با ارائه ادعاهایی دروغین مانند مدیریت سرمایه با استفاده از سیگنال های با سود تضمینی و یا موارد دیگر مانند ترید بدون زیان و یا اکسپرت سود تضمینی و موارد دیگر این چنینی سعی می کنند تا افراد را به دام بیندازند.