کد خبر: ۲۸۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۴

شرط تکرار پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰/ تندروها بلای جان وحدت راست‌گرایان در پارلمان یازدهم

سلیمی نمین می گوید: اگر مجلس آینده یک سری اهداف بلند باتوجه به مشکلات موجود ترسیم و ریل‌گذاری کند، افراد تندرو فرصتی برای برهم زدن وحدت پیدا نخواهد کرد.
عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین وحدت دیرهنگام اصولگرایان باعث کاهش مشارکت شد، گفت: بحثِ اتحاد دیرهنگام اصولگرایان یکی از مسائلی است که در پایین آمدن مشارکت تاثیر داشت. آنها تا یک روز مانده به انتخابات درگیر این مسئله بودند درحالی که لیست اصولگرایان با چهره های شاخصی همچون آقای قالیباف کشش زیادی برای قشر قابل توجهی از جامعه داشت اما آنها فرصتی برای عرضه و تبلیغات آن نداشتند و هزینه زیادی برای اتحاد و وحدت صرف شد؛ حال اینکه این وحدت می‌تواند استمرار پیدا کند یا خیر، بحثی جدی است.

وی افزود: به نظر من پایداری این وحدت به عوامل مختلفی برمی‌گردد؛ اگر این مجلس یک سری اهداف بلند باتوجه به مشکلات موجود ترسیم و ریل‌گذاری کند، افراد تندرو فرصتی برای برهم زدن وحدت پیدا نخواهد کرد در غیراین صورت حاشیه‌روی‌ها زیاد خواهد شد.امیدواریم مجلس یازدهم اصلاحاتی اساسی را در دستور کار خود قرار دهند تا جایی که حتی با اصلاح‌طلبان هم طوری پیش روند که بتوانند راهکارهای اساسی که به نفع جامعه است را پیدا کنند.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز گفت: قطعا همینطور خواهد بود اگر اصولگرایان بتوانند کارنامه ارزنده‌ای در مجلس یازدهم طی این دو سال ارائه دهند و به شرطی که عناصر تندرو ریل‌گذاری نکنند. 

سلیمی نمین گفت: این مجلس هم می‌تواند در تقابل با دولت باشد هم اینکه توانش را با دولت جمع بزند؛ برخی نیروهای اصولگرا در این وادی دچار بینش درستی نیستند اما فردی همچون آقای قالیباف قطعا در مسیر تقویت دولت گام برمی دارد. در مجموع مجلس آینده پتانسیل لازم را در این راستا دارد اگر به خوبی مدیریت شود.