کد خبر: ۲۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۷

توصیه عجیب هندی‌ها برای درمان کرونا

در ۲۹ ژانویه، وزارت بهداشت هند تأیید كرد كه یک دانشجوی هندی كه در دانشگاه ووهان چین مشغول به تحصیل بود به وطن خود در استان كرالا بازگشته و تحت آزمایش‌هایی قرار گرفته كه تأیید می كرد او به ویروس کرونا مبتلا و سپس در بیمارستان قرنطینه شده‌ است. اکنون حدود هشتصد تن تحت نظر هستند که ده تن از آنها هم اکنون در بیمارستان به سر می‌برند.
از آنجا که تعداد موارد مرگ و میر در کشورهایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته‌اند رو به افزایش است، دانشمندان در سراسر جهان برای تولید واکسن به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس، در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.

بلافاصله پس از ثبت اولین پرونده ویروس‌کرونا در هند، دولت هند توصیه‌های خود را در مورد اقدامات پیشگیرانه به نفع شهروندان خود صادر کرد، البته این اقداماتی است که ما به شما خواننده عزیز توصیه نمی کنیم.

در ۲۹ ژانویه، وزارت بهداشت هند تأیید كرد كه یک دانشجوی هندی كه در دانشگاه ووهان چین مشغول به تحصیل بود به وطن خود در استان كرالا بازگشته و تحت آزمایش‌هایی قرار گرفته كه تأیید می كرد او به ویروس کرونا مبتلا و سپس در بیمارستان قرنطینه شده‌ است. اکنون حدود هشتصد تن تحت نظر هستند که ده تن از آنها هم اکنون در بیمارستان به سر می‌برند.

در سی ام ژانویه سال ۲۰۱۹، دولت هند مجموعه‌ای از مشاوره و اقدامات پیشگیرانه را بر اساس طب سنتی هند و هومیوپاتی (همسان درمانی، یا درمان درد با درد) صادر کرد که شهروندان خود را به استفاده از آن برای جلوگیری از عفونت کشنده فرا می‌خواند.

علاوه بر توصیه‌های ارزنده‌ای که توسط چندین سازمان بهداشت بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی و مرکز اپیدمیک ایالات متحده صادر شده است، از جمله شستن دست‌ها، لمس نکردن صورت و پوشاندن دهان هنگام سرفه یا عطسه، هندی‌ها روش دیگری نیز پیشنهاد می‌کنند؛ خوردن ماده Arsenicum album30 به مدت سه روز.

محلول Arsenicum album30 یک محلول بسیار رقیق است که مقادیر خاصی از تری‌اکسید آرسنیک را به همراه دارد که گاهی اوقات برای درمان سرطان خون به دلیل کمک به کشتن سلول های سرطانی و همچنین به عنوان دارو در بین داروهای هومیوپاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هومیوپاتی یا همسان‌درمانی یا درمان درد با درد نوعی شبه‌علم است که به عنوان داروی مکمل شناخته می‌شود و براساس این عقیده است که آنچه می‌کشد باعث درمان می‌شود. پزشکان این نوع شبه درمان را به شکل محلول‌های خفیف ارائه می‌دهند.

این شبه‌علم دارای دو مبدا است: اول اینکه هر ماده‌ای که باعث ایجاد علائم خاص می‌شود می‌تواند برای مبارزه و از بین بردن همان علائم نیز استفاده شود و دوم آنکه هرچه این ماده رقیق‌تر باشد، قدرت بیشتری در درمان این علائم دارد.

اما در رابطه با محلول Arsenicum album30، باید گفت که آنقدر رقیق می‌شود که به اندازه یک اتم آرسنیک برای هر تریلیون تریلیون مولکول آب می‌رسد و از این طریق شما را نخواهد کشت، البته مانع ابتلا به ویروس کشنده نیز نمی‌شود.

هرچند این دارو به خودی خود خطرناک تلقی نمی‌شود، زیرا محلول ها تا حدی رقیق می شوند که تقریباً گویی وجود ندارد و کاملاً بی اثر است، البته استفاده از این درمان تکمیلی بنا به ادّعای برخی، خطری برای افراد به شمار می‌رود و هیچ مدرک علمی برای اثبات اثرات هومیوپاتی و تأثیر حداقل روی بدن وجود ندارد، همین امر باعث شده‌ است که بسیاری از سازمان‌های بهداشتی مانند خدمات ملی بهداشت در انگلستان از تصدیق آن خودداری کنند.

دانشمندان استرالیا موفق شدند این ویروس مرگبار را برای اولین بار در خارج از چین در آزمایشگاه تولید کنند و آنها در تلاش برای ایجاد یک واکسن مؤثرند تا با سایر محققان در سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

تا زمان تولید واکسن مؤثر در برابر این ویروس کشنده، بهتر است شما خواننده عزیز برای حفظ ایمنی خود از توصیه های مبتنی بر شواهد علمی پیروی و سعی کنید با رعایت توصیه های بهداشتی، به این ویروس که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، مبتلا نشوید.

منبع:تابناک باتو