کد خبر: ۲۸۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۸

تنش میان ترکیه و سوریه بالا گرفت/ کشته شدن 33 نظامی ترکیه در ادلب/ شلیک 2 موشک از ترکیه به سوریه

تعداد تلفات نیروهای ارتش ترکیه در حمله هوایی پنجشنبه شب ارتش سوریه به ادلب واقع در شمال این کشور، به 33 نفر افزایش یافت.

خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندار منطقه هاتای ترکیه اعلام کرد 33 نظامی ترکیه‌ای در حملات ارتش سوریه در استان ادلب کشته شدند.

در همین ارتباط، فرماندار استان هاتای گفت: 33 نفر از نیروهای ترکیه در حمله هوایی ارتش سوریه به ادلب کشته شدند و در حال حاضر 36 نفراز سربازان ارتش ترکیه مجروح و در بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند.

این در حالی است که ارتش ترکیه در آمار اولیه مربوط به تعداد تلفات نیروهای ترکیه‎ای در ادلب، این تعداد را 9 نفر اعلام کرده بود.

منابع بیمارستانی ترکیه گزارش دادند که وضعیت جسمانی برخی از نیروهای ارتش این کشور وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

این گزارش در حالی است که گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه -نزدیک به معارضان- خبر داد که 34 نفر از نظامیان ارتش ترکیه در حملات هوایی پنجشنبه شب سوریه به منطقه‌ای ما بین «الباره» و «بلیون» واقع در ریف جنوبی ادلب (شمال سوریه) کشته شدند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری بامداد جمعه مدعی کشته شدن 34 سرباز ترکیه در استان ادلب سوریه شد.

همزمان رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده‌اند شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تشکیل جلسه داده است.

شبکه خبری المیادین گزارش داده این سربازها در حمله هوایی به منطقه «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب کشته شده‌اند

اردوغان: به عملیات در خاک سوریه ادامه خواهیم داد
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رجب طیب اردوغان اعلام کرد: ما به فعالیت‌های نظامی در خاک سوریه ادامه خواهیم داد.
ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی ادلب در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آشکارا تهدید به گسترش عملیات نظامی نیروهای خود در حمایت از گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره در ادلب و حومه آن کرده است.

شلیک 2 موشک از ترکیه به سوریه
منابع خبری از شلیک دو موشک از ترکیه به لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه خبر دادند.
به گزارش المیادین، ارتش ترکیه بامداد جمعه به وقت تهران دو فروند موشک را از اراضی خود به سمت حومه لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه شلیک کرد.
همزمان، منابع محلی سوریه گزارش دادند که صدای دو انفجار در اطراف لاذقیه شنیده شده است.
هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از شلیک این این موشک ها نشده است.
این حملات موشکی پس از انتشار بیانیه ارتش ترکیه درباره کشته شدن تعدادی از نیروهای آن در یک حمله هوایی در جنوب ادلب صورت گرفته است.

شنیده شدن صدای دو انفجار در استان لاذقیه
به گزارش تلویزیون المنار، تلویزیون سوریه از شنیده شدن صدای دو انفجار در استان لاذقیه سوریه خبر داد.
تلویزیون الحدث گزارش داد رسانه های سوریه اعلام کردند صدای دو انفجار که در استان لاذقیه شنیده شد ناشی از اصابت راکت بوده است.
در همین حال شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد این حمله هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.

واکنش ترکیه به حمله سوریه در ادلب: تصمیم به مقابله به مثل گرفتیم
رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش تصمیم گرفته به حمله اخیر ارتش سوریه در شمال غرب این کشور پاسخ دهد.
«فخرالدین آلتون»، رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری این کشور بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته در پاسخ به حمله هوایی ارتش سوریه در استان مرزی ادلب در شمال غرب این کشور که نیروهای ارتش ترکیه را هدف قرار داده و ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، مقابله به مثل کند.
آلتون طی سخنانی پس از برگزاری جلسه فوق العاده امنیتی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری این کشور، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم که با رژیم نامشروع سوریه که سلاح خود را به سوی سربازان ما نشانه رفته، مقابله به مثل کنیم؛ نیروهای هوایی و زمینی ما به بمباران همه اهداف مشخص شده نیروهای رژیم بشار اسد ادامه می دهند.
رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این باره افزود: خون سربازان قهرمان ما هدر نخواهد رفت و فعالیت های نظامی ما در خاک سوریه تا شکستن همه بازوانی که به پرچم ترکیه تعرض کردند، ادامه خواهد یافت.
آلتون همچنین تصریح کرد: ترکیه به رژیم سوریه اجازه نمی دهد غیر نظامیان را از استان ادلب آواره کند؛ در قبال رویدادهای در جریان در ادلب که مشابه رویدادهای رواندا و بوسنی و هرزگوین است، نظاره گر نبودیم و نخواهیم بود.
رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه همچنین از همه جامعه جهانی و در راس آن کشورهای عضو فرآیند «آستانه» درخواست کرد که به مسئولیت های محول شده به خود عمل کنند.

گشوده شدن مرزهای ترکیه به روی مهاجران سوری
استاندار «هاتای» در ترکیه از کشته شدن 33 سرباز این کشور بر اثر یک حمله هوایی در استان ادلب سوریه خبر داده است.
«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری بامداد جمعه مدعی کشته شدن 34 سرباز ترکیه در استان ادلب سوریه شد. استاندار «هاتای» که با «ادلب» هم‌مرز است کشته شدن 33 سرباز را تأیید کرده است.
همزمان رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده‌اند شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تشکیل جلسه داده است.
منابع خبری گزارش دادند این سربازها در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شده‌اند.
کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی مدعی شده‌اند، ترکیه بعد از کشته شدن 33 نظامی این کشور در ادلب مرز خودش را به روی مهاجران سوری باز کرده و به آنها اجازه داده راهی اروپا شوند.