کد خبر: ۲۹۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۸

ابلاغ مصوبات ویژه برای مقابله با ویروس کرونا توسط مدیرعامل بانک ملی ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران در دومین ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای ادارات امور شعب، مصوبات تازه ای را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در این جلسه که در محل اداره کل آموزش برگزار شد، با تاکید بر این که نقل و انتقال و پول در شعب محدود است، گفت: به زودی سقف برداشت از خودپردازها به دو میلیون ریال کاهش خواهد یافت.

وی افزود: پول گذاری در خودپردازها به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد تا جایی که برداشت از خودپردازها به صفر برسد.

او با بیان این که از این پس به جای پرداخت وجه نقد، صدور کارت هدیه افزایش می یابد، ادامه داد: سقف شارژ کارت هدیه از پنج میلیون ریال بیشتر خواهد و ممکن است این سقف تا یک صد میلیون ریال نیز افزایش یابد.

مدیرعامل بانک ملی ایران ارائه کارت هدیه به جای وجه نقد در زمان وصول چک های دریافتی را نیز یکی از راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: مقرر شد شعب و همکاران بانک، از این پس به صورت شیفتی و چرخشی فعالیت کنند تا بانک با حداقل کادر در خدمت مشتریان باشد.

به گفته وی، این اقدامات تا 15 فروردین ماه سال آینده برقرار است و مشتریان می توانند خدمات بانکی خود را از روش های غیرحضوری و اینترنتی و یا در شعب منتخب دریافت کنند.

حسین زاده با بیان این که شعب کشیک بانک ملی ایران در ایام نوروزی مانند سال های گذشته فعال نخواهند بود، اظهار کرد: شعب نوروزی بانک به صورت حداقلی فعال خواهند بود و سایر واحدها تعطیل می شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی مانند مایع ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش میان کارکنان بانک، گفت: این اقدامات باعث حفظ سلامت کارکنان و مشتریان خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که به مدیران استانی اختیارات ویژه ای داده است تا برای حفظ سلامت همکاران و کاهش حضور آنها ، تصمیم های لازم را بگیرند.

حسین زاده با بیان این که همکاران دارای بیماری های زمینه ای، همکاران خانم و کسانی که در معرض ابتلا به ویروس هستند می توانند از ظرفیت های قانونی برای مرخصی استفاده کنند، اظهار کرد: در مکاتبه با رئیس سازمان صدا و سیما از ایشان خواسته شد مردم را به عدم حضور در شعب و استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری تشویق کنند.

در این جلسه، دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت سامانه های بانکداری الکترونیک این بانک، گفت: خوشبختانه میزان مراجعه به شعب در حال کاهش و میزان استفاده از سامانه های بانکی غیرحضوری در حال افزایش است.

مسعود خاتونی با بیان این که بانک به زودی فهرست تسهیلات گیرندگان مشمول بخشنامه تاخیر در بازپرداخت اقساط را در اختیار شعب قرار خواهد داد، اظهار کرد: فرایند مسدود شدن حساب های فاقد کد شهاب تا پایان فروردین ماه به تعویق افتاد.

دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز گفت: تا کنون بیش از 87 هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده برای توزیع در بانک تهیه شده است.

عباس شفیعی همچنین از توزیع 45 هزار عدد ماسک میان همکاران بانک خبر داد و گفت: بیش از 20 هزار عدد ماسک دیگر تهیه شده و به زودی توزیع می شود.

دکتر مه سان سیف الدین، فوق تخصص داخلی و غدد نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سطح واحدهای بانک ملی ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به این ویروس، طی روزهای گذشته بهبود یافته اند، اما بهترین راهکار در شرایط کنونی، جلوگیری از ابتلا به ویروس است.

وی افزود: تماس با اسکناس، عدم استفاده از ماسک و استفاده از تجهیزات عمومی مانند خودکار یا کیبورد می تواند راه های انتقال ویروس کرونا باشد.

در ادامه این جلسه، جمعی از مدیران امور و روسای ادارات امور شعب به بیان دیدگاه های خود پرداخته و مسائل مرتبط با بانک را مطرح کردند.