کد خبر: ۲۹۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۷۵

«فاصله گذاری اجتماعی» طرح جدید وزارت بهداشت برای کرونا/ برخورد با برخی رفت و آمدها و تجمعات

وزیر بهداشت با بیان اینکه از امروز آمار کرونا شیب افزایشی ملایمی دارد، اما به معنای بدتر شدن اوضاع کرونا نیست از مردم خواست که خانه نشینی و ماندن در منزل را جدی‌تر بگیرند.

سعید نمکی با بیان اینکه طرح ملی بسیج ملی مبارزه با کرونا به عنوان الگوی موفق جهانی دارد جای خود را باز می‌کند و همراهی مردم با ما بسیار بالا بود،  اظهار کرد: ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در این طرح غربالگری کردیم که ۵۴۷ هزار نفر از این جمعیت علائمی داشتند که ۷۴ هزار نفرشان به مراکز بهداشتی درمانی و ۸۰۰۰ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شدند که ۳۰۰۰ نفرشان واجد شرایط نگهداری و درمان ویژه در بیمارستان بودند.

وی با بیان اینکه از امروز به بعد با توجه به آزمایشات دو سه روز گذشته در بیماران غربالگری شده، شاهد سیر صعودی در موارد ابتلایی که گزارش می‌کنیم خواهیم بود گفت: ولی به این معنی نیست که مملکت در شرایط بدتری است. خوشبختانه شرایط نسبت به هفته‌های قبل مناسب تر است و تعداد مرگ‌ها دارد کمتر می‌شود و طرح غربالگری میزان مراجعه به بیمارستان‌ها را کمتر کرده است.

نمکی ادامه داد: از سوی دیگر بیماری افراد را زودتر تشخیص می‌دهیم. به شکل فعال دنبال مردم می‌رویم نه اینکه بنشینیم تا مردم مراجعه کنند. در دنیا هم همینگونه است و وقتی بیماریابی افزایش یابد، آمار گزارش‌های اعلامی بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه بنابراین از امروز به بعد آمار شیب افزایشی ملایمی دارد اما به معنای بدتر شدن اوضاع کرونا نیست بلکه به معنای بیماریابی است و گزارش بیماریابی خودبه خود بالاتر خواهد رفت اظهار کرد: همچنان از مردم می‌خواهیم ماندن در منزل را جدی‌تر بگیرند و با ما همراهی بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در استان گلستان مشکل تخت داشتیم ولی امروز ۲۰۰ تخت خالی گزارش شده و نزدیک به ۴۰ درصد است گفت: در خانه ماندن اثرات خود را گذاشته است و اگر ادامه دهیم قطعا موفق تر خواهیم بود.

نمکی از ارائه طرحی تحت عنوان "فاصله گذاری اجتماعی" در جلسه فردای ستاد مدیریت کرونا با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: اگر این طرح تصویب شود اعمال و اجرا خواهد شد. در این طرح علاوه بر خواهش و تمنا از مردم از شیوه های دیگری برای محدود کردن استفاده خواهیم کرد، البته به معنای اعمال مقررات سخت و قرنطینه‌های سخت نیست.

وی افزود: سعی می‌کنیم همه خدمات و تمام مراکز برای خرید مردم و تامین ارزاق و خدمات عمومی که باید دایر شوند، فعالیت کرده و خللی در ارائه خدمات آنها ایجاد نشود. اما ناچاریم با برخی رفت و آمدها و تجمعات انقباضی تر برخورد کنیم.