کد خبر: ۲۹۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

روسیه به کشور‌های آمریکای لاتین و آفریقا تجهیزات بیمارستان سیار ارسال می‌کند

به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹، روسیه به کشور‌های آمریکای لاتین و همچین آفریقای شمالی تجهیزات بیمارستان‌های سیار ارسال می‌کند.
 به نقل از اسپوتنیک، مقامات روسیه از درخواست تعدادی از کشور‌های آمریکای لاتین و همچنین آفریقای شمالی برای ارسال  تجهیزات بیمارستان‌های سیار خبر دادند.

شرکت «پروکت تکنیکا» روسیه که مسئول تولید و گسترش تجهیزات این گونه بیمارستان‌هاست با اعلام این خبر در این خصوص گفت: «با همه‌گیر شدن بیماری کووید ۱۹، تعداد کشور‌ها و به تبع آن افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند در حال افزایش است. این شرکت هر روز از کشور‌های آمریکای لاتین، کشور‌های مستقل مشترک المنافع و همچنین کشور‌های آفریقای شمالی درخواست‌هایی برای واحد‌های ضدعفونی سیار دریافت می‌کند.»

بنا به گفته این مقامات، قرار است بیمارستان‌های سیار به این کشور‌های ارسال شود. در حال حاضر، مسکو به کشور ایتالیا که از نظر آمار مبتلایان و قربانیان کرونا پس از چین در رده دوم قرار دارد تجهیزات پزشکی ارسال می‌کند. روز گذشته نیز یک محموله از تجهیزات پزشکی روسیه راهی ونزوئلا شد.

سازمان بهداشت جهانی در ۱۱ مارس شیوع کووید ۱۹ را همه‌گیر جهانی اعلام کرد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی این سازمان تاکنون بیش از ۴۲۲ هزار نفر در سراسر جهان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و از میان آن‌ها بیش از ۱۸ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.