کد خبر: ۲۹۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷

شیوع کرونا با منشاء داخلی در چین به صفر رسید

در ادامه روند کاهش ابتلا به کووید ۱۹ در چین، امروز مقامات بهداشت این کشور تعداد مبتلایان جدید به این ویروس را با منشاء داخلی صفر اعلام کردند.
به نقل از رویترز، چین امروز از کاهش تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا که از خارج وارد این کشور شده بودند، خبر داد و تعداد ابتلای جدید با منشاء داخلی به ویژه در استان هوبئی را صفر اعلام کرد.

بنا بر اعلام کمیسیون بهداشت ملی چین، روز گذشته تعداد مبتلایان جدید به کرونا در این کشور ۴۷ مورد بوده است که همگی آن‌ها به خارج از کشور سفر کرده بودند و هیچ مورد ابتلا با منشاء داخلی دیده نشده است. این آمار پایین‌تر از ۷۸ مورد ابتلا در روز پیش از آن است و این مسئله نشانگر روند کاهشی شیوع کووید ۱۹ در چین می‌باشد. هر چند روز گذشته چهار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تعداد کل قربانیان در چین به ۳۲۸۱ نفر رسید. آمار کل مبتلایان به کرونا در چین ۸۱۲۱۸ نفر است که ۴۷۴ نفر از آن‌ها از مسافران خارجی هستند.

ویروس جدید کرونا با نام کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین از استان هوبئی شیوع یافت. چین توانست با اقدامات سریع و به موقع جلوی شیوع گسترده آن را در کشور خود بگیرد. هرچند این ویروس توانست راه خود را به کشور‌های دیگر جهان باز کند و امروز در بیش از ۱۹۰ کشور جهان افراد را مبتلا کرده است.