کد خبر: ۲۹۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۶

سخت‌گیری برای مقابله با کرونا بیشتر می‌شود/ کمبود تخت، پرستار و پزشک نداریم

رئیس جمهور گفت: طرحی را وزارت بهداشت تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی آورده که باید سخت گیری بیشتری شود.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در روز‌های گذشته فعالیت‌های اقتصادی تعطیل شد و فقط اماکن و فروشگاه‌هایی مثل داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی که مواد لازم و ضروری را در اختیار مردم قرار می‌دهند؛ درحال فعالیت هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سلامت مردم برای ما اهمیت داشته است، گفت: از حدود ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار کارمند بخش اعظم آنها تعطیل هستند و در بخش‌های دیگر دولتی به صورت گردشی و فقط یک سوم کارمندان مشغول کار هستند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: امروز مردم برای تأمین نیاز‌های ضروری در شرایط مناسب قرار دارند.

رئیس جمهور با اشاره به روند درمان بیماری کرونا در کشور گفت: در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان یک کار خوبی در کشور در حال انجام است و تقریبا داریم غربالگری می‌کنیم که چه کسانی باید در خانه بمانند و چه کسانی باید به پزشک مراجعه کنند. به حمد الله تا امروز کمبود تخت، پرستار و پزشک نداریم.

۶۰ درصد تخت بیمارستانی در مشهد خالی است
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه ۶۰ درصد تخت بیمارستانی ما در مشهد خالی است و ۳۰ درصد از تخت‌های بخش ویژه هم جای خالی دارد، بیان کرد: دستورالعمل اولیه ما این بوده که هر کشوری می‌خواهد در زمینه مبارزه با کرونا به ما کمک کند، آن را دریافت می‌کنیم و هر کشوری هم از ما کمک بخواهد در حد توان به آنها هم کمک می‌کنیم.

او با تشکر از وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه طرح نه به تحریم را راه انداخته است و تلاش بر این است که پول‌های بلوکه شده ما آزاد شود.

رئیس جمهور گفت: دیروز در ستاد مبارزه با کرونا یک بحث مفصلی شد که سخت‌گیری ها باید بیشتر شود. طرحی را وزارت بهداشت تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی آورده که سخت گیری بیشتری شود.