کد خبر: ۲۹۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۴

آغاز تخلیه کشتی حامل بیش‌از ۷۰ هزار تن گندم در بندر چابهار

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و حمل ۷۰ هزار و ۳۴۹ تن گندم از کشتی پهلو گرفته در بندر چابهار آغاز شد.
تیمور باقری روز چهارشنبه اظهار داشت: کشتی حامل گندم دوم فروردین وارد بندر چابهار شد که به دلیل شرایط جوی، عملیات تخلیه هم‌اینک به صورت حمل شهری آغاز شده است.
وی با اشاره به دپوی انواع کالاهای اساسی در انبارهای چابهار افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای افزایش ظرفیت انبارها از طریق دستگاه‌های متولی در دست انجام بوده که پس از اتمام، ظرفیت دپوی کالای اساسی در بندر چابهار به بیش‌از ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت اما هم‌اینک اولویت در حمل یکسره گندم به مقاصد تخلیه مورد نظر شرکت غله و خدمات بازرگانی جنوب استان است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمام ناوگان فله بر مناسب اعم از تریلر بغلدار و اتاقدار و کمپرسی می‌توانند با مراجعه به بندر چابهار و مشارکت در حمل گندم از امتیازات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

وی افزود: از جمله تمهیدات خاص برای این دسته از ناوگان می‌توان به تخصیص حواله لاستیک و روغن دولتی به ازای هر سه بارنامه حمل کالاهای اساسی اشاره کرد.

باقری گفت: همچنین در صورت اتمام سهمیه شارژ شده در کارت هوشمند سوخت، امکان سوخت گیری به میزان ۳۰۰ لیتر در جایگاه هامون شهرستان زاهدان در مسیر رفت و ۳۰۰ لیتر نیز در جایگاه‌های پایانه بار چابهار و یا نیکو جهان در مسیر برگشت وجود دارد.

وی افزود: سهمیه سوخت فروردین ناوگان فعال در حمل گندم از چابهار به میزان ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط سازمان پرداخت کرایه حمل بلافاصله پس از تخلیه محموله و به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت.

وی اظهارداشت: همچنین با وجود محدودیت‌های تردد جاده‌ای در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، هیچ‌گونه تغییری در حمل کالاهای اساسی و موردنیاز مردم توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به وجود نیامده است.