کد خبر: ۲۹۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۰

پوتین: اپیدمی کرونا به روسیه هم رسیده است

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با مقام‌های این کشور درباره راه‌های مقابله با کروناویروس به گفت‌وگو نشست.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با مقام‌های دولتی به بررسی راه‌های مقابله با این ویروس پرداخت.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، کشورش از پیامدهای اپیدمی جهانی کرونا به دور نیست و نخست‌وزیر درباره تغییرات مربوط به وضعیت ابتلا به کرونا در کشور به طور روزانه به او گزارش می‌دهد.

پوتین تاکید کرد: اپیدمی کرونا متاسفانه بر کل اقتصاد جهانی و بزرگترین اقتصادهای جهان تاثیر منفی گذاشته و این مساله به هر نحو کشور ما را نیز فرا خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دولت برای حل و فضل اوضاع بی‌وقفه تلاش می‌کند و میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر درباره نتایج تلاش‌های خود روزانه به من گزارش می‌دهد.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو هم گفت: این شهر بیش از دیگر مناطق کشور درگیر این بیماری ویروسی است. در این شهر ۵۰۰ مورد ابتلا به کروناویروس ثبت شده است البته برخی از موارد هنوز تایید نشده‌اند.

به گفته شهردار مسکو، مقام‌های روسیه اقدامات بیشتری را در نظر گرفته‌اند که شامل افزایش ظرفیت‌های بیمارستانی و آزمایش‌های مربوط به کروناویروس است.

وی همچنین افزود: ۹ آزمایشگاه باز شده که ۳۰۰۰ نفر را مورد آزمایش قرار داده و قرار است ۱۳ هزار مورد دیگر آزمایش تا روزهای آتی انجام شود. ما همه نمونه‌هایی را که دریافت می‌کنیم، مورد آزمایش قرار می‌دهیم و همچنین از کیت‌های آزمایشگاهی چین و کره‌ای استفاده می‌کنیم.

در این راستا آزمایشگاه‌های سرویس فدرال در جهت حمایت و رفاه از مراجعین برای آزمایش‌های مربوط به کرونا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی همچنین بر این باور است که تصویر واقعی از وضعیت کووید-۱۹ در مناطق روسیه وجود ندارد.

پوتین پس از دیدار با مقام‌های کشورش به سایتی دعوت شد که قرار است محل احداث بیمارستان باشد.