کد خبر: ۲۹۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۲

لزوم ورود سازمان محیط زیست به موضوع فعالیت دلفیناریوم برج میلاد

نوری گفت: باید از سازمان محیط زیست پرسید که چرا مجوز فعالیت مجموعه ای مانند دلفیناریوم برج میلاد را داده است.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  در تشریح اقدام‌های انجام شده پس از بازدید از مجموعه دلفیناریوم برج میلاد گفت: همان‌گونه که در بازدید خود از این مجموعه اعلام کردم فعالیتی مانند دلفیناریوم نباید در مجموعه‌های شهرداری تهران انجام شود و من مخالف فعالیت آن در هر مجموعه ای  هستم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: باید از محیط زیست پرسید که چرا برای فعالیت مجموعه دلفیناریوم مجوز‌های این چنینی صادر می‌کند و اگر پیمانکار مجموعه دلفیناریوم مجوز فعالیت کسب کرده نمی‌توان گفت که فعالیت دلفیناریوم غیر قانونی بوده است.

صدراعظم نوری با تاکید بر این نکته که نمی‌توانیم حیوانات را در هر شرایطی نگهداری کنیم، تاکید کرد: شرایط نگهداری حیوانات به ویژه حیوانات دست آموز شرایط و امکانات ویژه‌ای را می‌طلبد و باید گفت نباید بستری فراهم شود که آن‌ها در معرض آسیب و خطر قرار بگیرند.

او ادامه داد: مرگ پایان هر موجودی است اما باید بررسی شود که نگهداری و نحوه رسیدگی به حیوانات در مجموعه های مانند باغ وحش و دلفیناریوم بر اساس اصول است یا خیر.