کد خبر: ۲۹۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۷

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور / انتظار بارش‌های حجیم در ۱۰ استان در هفته آینده

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس پیش بینی های انجام گرفته تا روز جمعه بارش هایی را به صورت رگبار در حاشیه رشته کوه زاگرس شاهد خواهیم بود.
صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام گرفته تا روز جمعه بارش هایی را به صورت رگبار در حاشیه رشته کوه زاگرس شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: براین اساس از شمال غرب این رشته کوه تا کرمان و در استان های کرمانشاه، غرب و جنوب اصفهان، استان مرکزی، جنوب غرب کرمان بارش هایی را به صورت رگباری امروز انتظار داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: از بعدازظهر جمعه یک سامانه جدی بارشی از غرب کشور وارد شده و در ادامه نیمه غربی را در بر می گیرد.

وی افزود: با ورود این سامانه بارشی انتظار بارش های حجیم را در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، استان خوزستان به ویژه در شمال و شرق آن خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، زنجان، آذربایجان شرقی هم تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه بارش ها به صورت حجیم در استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و در این زمینه سازمان هواشناسی اخطاریه هایی را صادر کرده است. قطعا در روزهای آینده با توجه به شرایط فصل بهار و تغییر مدل های هواشناسی، دیگر تغییرات اطلاع رسانی خواهد شد.