کد خبر: ۲۹۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۳

آمار جنایت‌ها و خسارت‌های ائتلاف متجاوز سعودی در طول ۵ سال علیه مردم یمن

مرکز دیده بان حقوق بشر یمن اعلام کرد بیش از ۱۶ هزار یمنی در طول ۵ سال تجاوز سعودی و هم پیمانانش جان خود را از دست داده‌اند.
به نقل از شبکه المسیره، مرکز دیده بان حقوق بشر یمن در کنفرانسی خبری در صنعا درباره میزان جنایت‌ها و خسارت‌هایی که ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در طول ۵ سال به مردم و کشور یمن وارد آورده است، اعلام کرد:

شمار شهدا و زخمی‌ها در ۵ سال تجاوز، به ۴۲ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است. از این تعداد، ۱۶ هزار و ۶۱۸ نفر شهیدند که ۳ هزار و ۷۲۵ نفر آنان کودک و ۲ هزار ۳۵۷ نفر زن بوده اند. شمار زخمی‌ها نیز ۲۵ هزار و ۹۶۴ نفر است که ۳ هزار و ۹۴۱ نفر آنان کودک و ۲ هزار و ۷۲۱ نفر آنان زن بوده اند.

ائتلاف متجاوز در ۵ سال تجاوز به یمن ۸ هزار و ۶۱۰ فقره تاسیسات و زیر ساخت شهری را منهدم کرده یا آسیب زده است.

انهدام یا آسیب دیدن ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۲۹۷ نیروگاه یا ایستگاه برق و ۵۲۰ شبکه مخابراتی از دیگر جنایات ائتلاف سعودی در یمن است.

دشمن متجاوز سعودی اماراتی هزار و ۹۹۰ مخزن و شبکه آب رسانی، هزار و ۹۵۳ ساختمان دولتی و ۳ هزار و ۸۱۹ راه و پل را به عمد هدف قرار داده و منهدم کرده است.

شمار خانه‌های ویران شده و زیان دیده به ۴۰۰ و ۵۸ هزار و ۶۱ خانه رسیده است. ۴۰۰ و ۶۸ هزار و ۲۲۹ مرکز خدماتی نیز منهدم شده است.

تجاوز سعودی به ویرانی ۱۷۳ مرکز دانشگاهی، هزار و ۳۳۶ مسجد، ۳۵۷ مرکز گردشگری و ۳۸۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی منجر شده است. دشمن متجاوز در این ۵ سال، هزار و ۷۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۶ هزار و ۴۵۶ زمین کشاورزی، ۱۲۹ مکان ورزشی، ۲۴۱ اثر باستانی و ۴۶ مرکز رسانه‌ای را منهدم کرده است.