کد خبر: ۲۹۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۵

کره جنوبی درخواست کمک ترامپ را بررسی می‌کند

کره جنوبی اعلام کرد درخواست کمک رئیس جمهور آمریکا برای ارسال کیت‌های تشخیصی بیماری کرونا را بررسی می‌کند.
 به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کردند در حال بررسی درخواست کمک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ارسال کیت‌های تشخیصی ابتلا به بیماری کرونا هستند.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی در جمع خبرنگاران اعلام کرد در حال حاضر تعداد کافی کیت‌های تشخیصی برای مصرف داخلی را تامین کرده ایم، اما در دسترس بودن حجم کیت‌های تشخیصی جهت صادرات را نیز بررسی می‌کنیم. ما از کشور‌های دیگر نیز درخواست کمک داشته ایم.

بنابر گفته این مقام کره جنوبی، این کشور قادر به انجام روزانه ۲۰ هزار آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کووید-۱۹ است.

روز سه شنبه دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد دونالد ترامپ از این کشور درخواست ارسال تجهیزات درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا کرده است.

دفتر کاخ آبی روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی در مکالمه تلفنی با ترامپ در خصوص ارسال تجهیزات درمانی گفت‌وگو کرده است. این مکالمه تلفنی که ۲۳ دقیقه به طول انجامیده، به درخواست فوری از سوی رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است.

دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا پیش از این اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به ۷۸۰ نفر و شمار مبتلایان به ۵۳ هزار و ۷۴۰ نفر افزایش یافته است.

ایالت‌های نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا بیشترین قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.