کد خبر: ۲۹۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۶

تعداد جان‌باختگان کرونا در فرانسه به ۱۳۳۱ نفر افزایش یافت

مقام‌های بهداشتی فرانسه اعلام کردند که با ثبت ۲۳۱ مورد مرگ جدید ناشی از کرونا، شمار جان‌باختگان این ویروس در آن کشور به یک هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است
تعداد جان‌باختگان کرونا در فرانسه به ۱۳۳۱ نفر افزایش یافتبه گزارش چهارشنبه شب رویترز، این آمار نشان‌دهنده افزایش ۲۱ درصدی تعداد جان‌باختگان کرونا در مدت ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه است.

این آمار صرفاً مربوط به مبتلایانی است که در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و افرادی که در آسایشگاه‌ها و خانه‌ها جان باخته‌اند در این گزارش ثبت نشده‌اند. فردریک والتو رییس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان از بیماری کرونا در این کشور بیش از آمار رسمی منتشر شده دولتی است.

«ژروم سالومون» مدیر آژانس بهداشت فرانسه اظهار کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۸۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار مبتلایان به ۲۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسیده است.

این آمار نیز حاکی از افزایش ۱۲ درصدی شمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه است.

حدود هشت هزار تخت بیمارستانی در فرانسه به دستگاه‌های تنفس مجهز هستند. آمار جدید مبتلایان نشان می‌دهد که بیش از یک سوم از این تخت‌ها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) با اعلام آغاز قرنطینه عمومی تأکید کرد که مردم به مدت ۲ هفته به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی، حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت. از روز سه‌شنبه گذشته نیز اقدامات سختگیرانه‌تری در این ارتباط از سوی دولت اعلام شد.

هم اکنون اروپا به عنوان کانون کرونا در جهان شناخته می‌شود. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اکنون ۸۵ درصد مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در سطح جهان، در آمریکا و کشورهای اروپایی هستند.

منبع: ایرنا